پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اختصاص اعتبار 310 میلیارد تومانی کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مازندران/ استفاده از ماسک به اندازه قرنطینه‌های سخت خانگی اثرگذار است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدعباس موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا بسیار اثرگذار است، اظهار کرد:  اگر نتوانیم جلو گسترش این بیماری گرفته شود، هیچ نظام سلامت پاسخگوی نیازهای جامعه نیست، چون باید بپذیریم که کرونا سیستم درمانی بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا را با چالش مواجه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار در ایام شیوع کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مازندران اختصاص پیدا کرده است،گفت: بخشی از این منابع اعتباری برای زیرساخت‌های درمانی استان هزینه شده است، تاکنون بیش از ۴۷۰ تخت جدید در مراکز درمانی استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های کمک تنفسی زیادی در اختیار مراکز درمانی استان قرار گرفته است، ۱۳ اکسیژن ساز اضافه شده است و بیش از ۲۲ اکسیژن‌ساز جدید باید به مراکز درمانی استانی اضافه شود و نیاز به تامین هزینه ۴۰ میلیارد تومانی در این بخش داریم.

موسوی با اعلام اینکه بیشتر مراکز درمانی استان مازندران نیاز به سی‌تی اسکن دارد، گفت: این دستگاه‌ها تا پایان سال در اختیار مراکز درمانی استان قرار می‌گیرد.

وی در ارتباط با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی برای درمان کرونا بیان کرد: هزار و ۸۷ نفر نیروی جدید به‌کارگیری کردیم و از ظرفیت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در این ارتباط هم استفاده کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: اگر موفق شویم که ۹۰ درصد افرادی که هنگام خروج از خانه از ماسک استفاده کنند به اندازه قرنطینه‌های سخت اثرگذار است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر چاره‌ای نداریم که سبک زندگی خودمان را به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا تغییر دهیم.

موسوی در ارتباط با برخی جابه‌جایی‌ها در دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: تصمیم برای تودیع و معارفه مدیران و افراد در بخش‌های از دانشگاه از قبل گرفته شده بنده اهل معامله در این زمینه نیستم و تصمیمات برای جابه‌جایی و یا تامین نیازمندی‌های مراکز درمانی براساس بررسی‌های میدانی اعمال می‌شود.

 /۸۶۰۰۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.