پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی برای تجهیز دانشگاه های مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، محمدعلی زلفی گل شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاح پردیس دانشگاه و ساختمان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین این شهرستان اظهار کرد: آمل شهر فرزانگان، دیار عالمان، فرهیختگان و اندیشمندان است و مردم کشورمان این شهرستان را علم، اندیشه، فرهنگ و عالمان‌اش می‌شناسند و شهری عام و خاص است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی آموزش عالی در کشور جایگاه ویژه ای پیدا کرد، افزود: این افتخارات و توانمندی ها نتیجه ایثار، گذشت، اخلاص و دلیرمردی های شهدای پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حریم ولایت، مدافعان حرم اهل بیت، شهدای سلامت و امنیت است.

زلفی‌گل با اعلام اینکه هم اکنون کشورمان در آرامش قرار دارد که این امنیت و آرامش را نیروهای نظامی و انتظامی با جان فشانی و دفاع از کیان، اسلام و ناموس کشورمان به ثمر آوردند، تصریح کرد: خداوند دو نعمت بزرگ و ارزشمند امنیت و سلامتی به ما عطا کرده که تا  به خطر نیافتند ما قدر آن را نمی‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران در دو بعد امنیت و سلامت بسیار نقش آفرین است، خاطرنشان کرد: این استان سبز شمال کشور در تولیدات غذایی باعث ایجاد امنیت غذایی شده و در نعمت سلامتی نیز نقش آفرین است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سلامت شامل سلامتی جسم، روحی، روانی، معنوی، اجتماعی و عاطفی است، ادامه داد: مازندران در زمینه سلامت مواد غذایی با تولیدات مرکبات، برنج و انواع مواد خوراکی در سلامتی جامعه نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید همیشه قدردان زحمات بزرگانی باشیم که برای مان زحمات فراوان کشیدند، بیان کرد: خیران نیک اندیش بازوان قدرتمند و کارساز حوزه علم و فناوری هستند و همیشه دست خیر داشتن فقط در زمینه مالی و پول نیست بلکه با افراد بیان، اندیشه، تفکر، معنویات اجتماعی و فرهنگی دست به خیر می زنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه برای تجهیز دانشگاه‌های مازندران مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: برای تجهیز دانشگاه‌های مستقر در مازندران اعتباراتی را برای تعمیرات و تجهیزات در نظر گرفتیم که تا پایان سال بخش دوم آن اختصاص می‌یابد و امیدواریم بتوانیم در تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های مازندران مؤثر باشد.

زلفی‌گل با اعلام اینکه خیران از مال خود برای رفاه و آسایش دیگران گذشته و هزینه می‌کنند، یادآور شد: کار خیر پاداش و افزایش چندین برابری دارد هر چند معتقدم افراد می‌توانند با گفتار، کردار، رفتار، بیان، قلم و عمل کار خیر انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه دانا به کسی گفته می‌شود که هم علم و هم عقل داشته باشد، بیان کرد: علم هنر حل مشکل، رفع بحران و باز کردن گره است البته عقل پیشگیری لازم انجام می‌دهد تا با برنامه ریزی کاری انجام دهیم که کمترین مشکل داشته باشد.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه مبنای علم و عقل، تجربه است، گفت: با مراجعه به علم تاریخ در می‌یابیم که تاریخ به انسان می‌آموزد تا اشتباهات گذشتگان را تکرار نکنیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا فرزندان مان دانا و اهل اندیشه باشند تا در طول مسیر زندگی با علم و عقل پیش بروند، ادامه داد: دانایی تدریجی است و از ابتدایی آغاز شده و تا بالاترین مدارج علمی پیش می رود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همیشه جامعه‌ای به پیشرفت می‌رسد که دانا باشند و معتقدم باید دانشگاه‌ها که افزایش دهنده دانایی هستند بیشتر از گذشته مورد توجه ویژه مسؤولان باشند.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.