پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اخبار پلیس مازندران| از کشف ۴۹ تن آرد یارانه‌ای تا آزادسازی ۲۰۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۴۹ تن آرد یارانه‌ای خارج از شبکه توزیع در شهرستان بابلسر، خبر داد و اظهار کرد: قاچاق، احتکار و عدم ارائه کالاهای اساسی به شهروندان ضمن لطمه زدن به سیستم تولید و توزیع، فشار اقتصادی شدیدی را به مردم وارد می‌کند و به همین علت برخورد پلیس با فعالان این عرصه همواره در دستور کار قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی در شهرستان بابلسر، یک باب انبار که به‌عنوان بازرگانی آرد فعالیت غیرمجاز و توزیع خارج از شبکه داشته را شناسایی و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

مفخمی از هماهنگی ماموران پلیس امنیت اقتصادی با مقام قضائی و حضور کارشناسان اداره صمت آن شهرستان جهت بررسی دقیق موضوع خبر داد و افزود: ۳۶۰ کیسه آرد دولتی و ۸۵۰ کیسه آرد آزاد یارانه‌ای خارج از شبکه توزیع به وزن تقریبی ۴۹ تن از این واحد انبار کشف شد.

وی با بیان اینکه آردهای مکشوفه به اداره غله شهرستان بابلسر تحویل و متهم با تشکیل پرونده تحویل اداره تعزیرات حکومتی خواهد شد، اضافه کرد: کارشناسان ارزش آردهای کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

وی با تاکید بر عزم جدی پلیس در مبارزه با احتکار و قاچاق کالا از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در این زمینه را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

*آزادسازی ۲۰۰هزار متر مربع اراضی کشاورزی 

مفخمی‌شهرستانی در ادامه از آزادسازی ۲۰۰هزار متر مربع از اراضی کشاورزی به ارزشی بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال در شهرستان کلاردشت، خبر داد و گفت: در اجرای طرح برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی ملی و کشاورزی بخشی از زمین‌های کشاورزی شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران افزود: با انجام بررسی‌های مقدماتی و تحقیقات پلیسی و پس از هماهنگی‌های قضائی، با همکاری ماموران انتظامی و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی، حصارها و ساخت‌وسازهای ایجاد شده در زمین‌های مذکور تخریب شد.

مفخمی تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ۱۵۰ قطعه مورد دیوارکشی، ۱۴فقره فوندانسیون، احداث انباری، فنس کشی، تفکیک، نگهبانی، خاک‌برداری تخریب و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

وی، ارزش زمین های رهاسازی شده در این عملیات را بالغ ۲هزار میلیارد ریال عنوان کرد و از تشکیل پرونده برای ۵ متهم اصلی که اقدام به احداث ساختمان و دیوارکشی در زمین‌های مذکور کرده بودند، خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی پلیس با ساخت و سازهای غیرمجاز از مردم خواست برای جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از خرید ملک و هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری زمین از ادارات مربوطه اقدام کنند.

*کشف ۱۵۱میلیاردی کالای قاچاق در مازندران 

محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف ۱۵۱میلیاردی حوزه قاچاق در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق در این استان طی هفته‌ای که گذشت، خبر داد و اظهار کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان و رابطان این پلیس در سراسر مازندران اقدام عملیاتی جامع خود را برنامه هدف و با بررسی صحت وسقم موضوع قاچاق کالا را در دستورکار خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران افزود: مأموران با کنترل نامحسوس مکان‌های تحت رهگیری و اطمینان از صحت گزارش‌های واصله پس از هماهنگی قضائی به همراه تیمی از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.

محمدپور بیان کرد: در بازرسی‌های به عمل آمده ماموران، کشفیات مهمی چون، ۶ تن چوب‌آلات قاچاق، یک دستگاه خودروی تویوتا لندکروز و یک  خودروی  ۱۰ تن کود شیمیایی و انبار احتکار مواد غذایی داشتند که طبق نظر کارشناسان مربوطه ارزش اموال مکشوفه بالغ بر ۱۵۱میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال اعلام شد.

وی تصریح کرد: در این رابطه ۷ متهم دستگیر و ۶ دستگاه خودرو توقیف و پرونده تشکیل شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.