پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اخبار پلیس مازندران| از فرار مالیاتی ۱۴۸ میلیارد ریالی تا رفع تصرف غیرقانونی در کلاردشت

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران  با تاکید مبارزه جدی با مفاسد و جرایم اقتصادی، اجرای طرح های مبارزه با پول‌شوی، فرار مالیاتی اظهار کرد: هرگونه اقدامی که منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور شود در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.  

وی گفت: در اجرای این ماموریت، کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان با استفاده از اقدامات اطلاعاتی و بررسی نشانگاه های اقتصادی موفق به کشف فرار مالیاتی یکی از شرکت‌های صادرات و واردات کالا در شهرستان قائمشهر شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی، متهم که از سال ۱۳۹۷ با اخذ کارت بازرگانی از مراجع ذیصلاح و واگذاری آن به سایران اقدام به صادرات کالا کرده بود به علت عدم تسلیم اظهار نامه مالیاتی، عدم ارائه دفاتر قانونی و نیز عدم برگشت ارز حاصل از صادرات دستگیر شد. 

میرزایی اضافه کرد: با بررسی‌های به عمل آمده و همچنین اعلام مبادی مربوطه آخرین صورت وضعیت مالیاتی نامبرده بالغ بر ۱۴۸ میلیارد ریال برآورد و ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

 فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور و عدم توسعه جامعه در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و … خواهد شد، از مردم خواست در صورت شناسایی و یا مشاهده هرگونه اقدامی که منجر به اخلال در نظم و امنیت جامعه می شود، مراتب را به پلیس اطلاع دهند.  

*رفع تصرف غیقانونی در کلاردشت 

مصطفی اکبرنژاد فرمانده انتظامی کلاردشت، از رفع تصرف غیرقانونی ۲ واحد مسکونی و ۳ واحد تجاری در این شهرستان خبر داد و گفت: با دستور قضائی ملک‌های تصرف شده به مالک اصلی آن تحویل شد.

  وی افزود: در پی مرجوعه‌ای قضائی مبنی بر تصرف ۲ واحد مسکونی و ۳ واحد تجاری در این شهرستان موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. 

فرمانده انتظامی کلاردشت با اشاره به بررسی‌های همه جانبه از سوی ماموران، افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی، واحدهای مورد نظر از ید متصرفان آزاد و در اختیار مالک اصلی آن قرار گرفت.  

اکبرنژاد ارزش واحدهای مسکونی و تجاری خلع ید شده را بر اساس نظر کارشناسان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با تکمیل پرونده در مرجع قضائی و شناسایی متصرفان غیرقانونی این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.