پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اخبار پلیس مازندران| از شناسایی ۵ باند کلاهبردار تا برخورد با مروجان بدحجابی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و انهدام ۵ باند کلاهبردار فضای مجازی و عودت بیش از ۲۰ میلیارد ریالی وجه مالباختگان در شهرستان بابل خبر داد. 

وی افزود: در اجرای طرح های مقاله با جرائم اینترنتی و پیشگیری از کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی، شناسایی و دستگیری کلاهبرداران فضای مجازی در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا شهرستان بابل ۵ باند کلاهبردار که با بهانه های مختلف اقدام به سرقت وجه از حساب شهروندان می کردند، شناسایی شدند.

مفخمی اظهار کرد: پس از همانگی‌های قضائی و علاوه بر مسدودسازی حساب سارقان و اعضای این باندها، متهمان شناسایی و در اقدامی عملیاتی دستگیر شدند .

وی از عودت ۲۰میلیارد ریالی وجه و برداشت‌های غیر مجاز توسط مجرمان این پرونده به مالباختگان خبرداد و گفت: ارتقاء آگاهی و دانش عمومی در پیشگیری از جرم ، به‌ویژه جرایم سایبری همواره موثر است  و در این راستا پلیس با بهره مندی از کارشناسان خبره وآموزش دیده و همکاری مستمر با رسانه‌های جمعی استان گام‌های موثری را در این زمینه برداشته است .

فرمانده انتظامی استان مازندران با تاکید بر حفظ هوشیاری‌ها از سوی شهروندان، تصریح کرد: پلیس فتا با  آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.gov.ir و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

* برخورد با مروجان بدحجابی در فضای مجازی 

 فرمانده انتظامی استان مازندران  همچنین از اجرای طرح عملیاتی برخورد با مروجان بدحجابی و رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی و شناسایی ۳۰۲ نفر از مروجان ضدفرهنگی در شهرستان بابل خبر داد. 

وی در تشریح این خبر، گفت: در پی اشاعه و ترویج فحشا و موارد سوء اخلاقی توسط برخی افراد در فضای مجازی، موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در اجرای این طرح،  با رصد اطلاعاتی ۵۹۸ صفحه مجازی توسط ماموران پلیس فتا شهرستان بابل، ۳۰۲ نفر از کاربران فضای مجازی که اقدام ترویج و اشاعه فحشاء و موارد سوء اخلاقی نظیر بی‌حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل و لایوهای مستهجن غیراخلاق در فضای مجازی می‌کردند، شناسایی شدند.

مفخمی از اقدام قضائی، مسدودسازی و عملیاتی شامل  تذکر، احضار، حذف و مسدودسازی برای ۷۱ مورد از این اقدامات در ادامه رسیدگی به این پرونده ها خبر داد و با قدردانی از شهروندان و کاربران فضای مجازی در همکاری با پلیس به مروجان ناهنجارهای اجتماعی در فضای مجازی هشدار داد: در صورت ارتکاب هرگونه رفتارهای خارج عرف و قانون با برخورد قاطعانه پلیس مواجه شده و به مرجع قضائی نیز معرفی خواهند شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.