پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اخبار پلیس مازندران| از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در عباس‌آباد تا زمین‌خواری در تنکابن

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران،  از تصرف و تغییر کاربری ۴هزار و ۵۰۰ متر مربع اراضی کشاورزی به ارزش ۹۰۰میلیارد ریال در یکی از مناطق شهرستان عباس‌آباد خبر داد. 

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان عباس‌آباد طی اقدامات اطلاعاتی و فنی مبنی بر اینکه فردی اراضی کشاورزی را به قصد ساخت‌وساز غیرمجاز تغییر کاربری داد، مطلع شدند.

فرمانده انتظامی مازندران بیان کرد: ماموران انتظامی در شهرستان عباس آباد پس از شناسایی زمین مذکور، با اقدامات پلیسی و دعوت از کارشناسان امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و با دستور قضائی حکم آزادسازی را به اجرا در آوردند.

وی تصریح کرد: مالک این زمین ۴هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین کشاورزی را بدون کسب مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها که بصورت، تفکیک و احداث بنای غیرمجاز تغییر کاربری داده بود، طی حکم قضائی نسبت به قلع و قمع آن اقدام و تحویل امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان عباس‌آباد شد.

مفخمی یادآور شد: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، ارزش اراضی تغییر کاربری داده شده را بالغ بر ۹۰۰میلیارد ریال برآورد کردند که متهم احضار و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

*زمین‌خواری در تنکابن 

سردار سید موسی حسینی جانشین انتظامی مازندران، از کشف زمین خواری ۵۰ میلیارد ریالی در شهرستان تنکابن خبر داد و گفت: با حکم قضائی، زمین‌های تصرف شده، خلع‌ید شد. 

وی در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی برتصرف غیر قانونی زمین‌های جنگلی در یکی از مناطق روستایی برگسر شهرستان تنکابن ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی مازندران با اشاره به اقدامات اطلاعاتی ماموران، افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی های همه جانبه، متهمان را که با محصور کردن ۴هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی و جنگلی آن را به تملک خود در آورده بود، شناسایی کردند.

حسینی تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان تنکابن، زمین تصرف شده از چنگ متهمان رهاسازی و به آغوش طبیعت بازگردانده شد.

وی ارزش زمین آزاد شده را بر اساس نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: دو متهم نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.