پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اخبار پلیس مازندران| از آزادسازی ۲۸هزار مترمربع اراضی کشاورزی نوشهر تا دستگیری کلاهبردار سامانه ثنا

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، اکبر درویشی اظهار کرد: در پی سوء استفاده برخی از افراد مبنی بر ساخت ساز غیرمجاز در شهرستان نوشهر، ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی و با حضور مسؤولان اداره جهاد کشاورزی اقدام به تخریب ۶فقره ساخت و ساز غیر مجاز در  اراضی کشاورزی کردند.

وی با بیان اینکه ۲۸ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی آزاد شده شامل دیوارکشی غیر مجاز و بناهای غیر مجاز ویلایی بوده است، افزود: پس از چندین مرحله اخطار توسط اداره جهاد کشاورزی به مالکان ساختمان‌های ساخته شده و کسانی که اقدام به دیوارکشی در اراضی کشاورزی کرده بودند، آنان هیچ گونه اقدامی در خصوص توقف یا تخریب ملک خود نکرده و سرانجام با حضور مقتدرانه پلیس، قلع و قمع شد.

فرمانده انتظامی نوشهر از شهروندان درخواست کرد هرگونه اخبار درخصوص ساخت‌ و ساز غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و سوء استفاده از منابع طبیعی را به سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند.

*دستگیری کلاهبردار ۲۳ ساله سامانه ابلاغ قضایی ثنا

سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران، از دستگیری پسرجوانی که با ترفند “ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنا قوه قضائیه ” اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب ۴۰ نفر از هموطنان سراسر کشور کرده بود، خبر داد.

وی در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران مبنی بر اینکه پس از دریافت پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضایی به درگاه جعلی پرداخت هدایت و از آنها کلاهبرداری شد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای مازندران درباره دیگر اظهارات شاکیان گفت: شاکیان با این تصور که اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت قوه قضائیه ثبت می کنند، برای ثبت‌نام اقدام کرده بودند و در حالی که درگاه پرداخت شبیه سازی شده سایت اصلی بود، قربانیان بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبردار اینترنتی واقع شدند.

خورشاد یادآور شد: کارآگاهان طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که شهروندان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند و با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم پرونده پسر جوان ۲۲ ساله ساکن شهر اردبیل بود که در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا مازندران انتقال داده شد.

وی ادامه داد: متهم پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خریدوفروش ارزهای دیجیتال می‌کرد؛ این مجرم سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد که با روبه‌رو شدن ادله دیجیتال لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز ازحساب بانکی ۴۰نفر از هموطنان در سطح کشور تا این لحظه اعتراف کرد و مبالغ کلاهبرداری شده ۲ میلیارد ریال برآورد شد.

رئیس پلیس فتا مازندران با اشاره به اینکه ارسال هرگونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن‌های شخصی و اپراتورهای مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است، از شهروندان خواست که به این گونه پیامک‌ها و پیام‌های ارسالی مشابه توجه نکنند.

خورشاد با بیان اینکه هیچ سازمان یا ارگان دولتی و خصوصی در هنگام ارسال ابلاغ‌ها به هیچ عنوان از طریق خطوط تلفن همراه ارسال پیام نمی‌کند و در خواست واریز وجه نقد نمی‌کند و  به شهروندان توصیه کرد که در صورت مواجه شدن با هرگونه پیامک ثبت نام و یا ابلاغیه واریز وجه یقین بدانند که این ترفندی برای کلاهبرداری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.