پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احیای «همایش ملاصدرا» توسط مرکز ترویج علوم انسانی

0

ایسنا/مازندران همایش ملاصدرا که آخرین بار در سال ۹۴ برگزار شده بود پس از ۴ سال توسط «مرکز ترویج علوم انسانی» با رویکرد تقویت و آشنایی بیشتر معلمان و دانش‌آموزان به رشته‌های علوم انسانی جانی دوباره گرفت.

اسفندیار نظری معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران در «همایش ارتقای کیفیت آموزش علوم انسانی در مدارس» گفت: به همت مرکز ترویج علوم انسانی، همایش ملاصدرا پس از ۴ سال احیا خواهد شد.
وی تصریح کرد: علوم انسانی زیربنای توسعه است و این علم از متوسطه دوم شروع می‌شود بنابراین لازم است تا بنیان‌های آن را در مدارس قوی کنیم.
معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دانش‌آموزان علوم انسانی سرمایۀ اصلی کشور هستند،اظهار کرد: نظام  تربیت رسمی و عمومی در افق ۱۴۰۴ باید مبتنی بر نظام معیار اسلامی، فرهنگ و تمدن اسلامی-ایرانی و قوام‌ بخش آن‌ها و زمینه‌ساز تحقق جامعۀ دانایی‌محور، برخوردار از توانمندی تربیتی ممتاز، توانمند در زمینه‌سازی برای شکوفایی استعدادها و شکل گیری هویت اسلامی ایرانی شود.
نظری خاطرنشان کرد: مرکز ترویج علوم انسانی، طلایه‌دار کار اثر بخش و مجموعه‌ای برخوردار از مدیران آینده‌نگر، کمال جو و تحول آفرین است.
وی ادامه داد: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری و مسئولین وزارتی، توجه به رشته‌های علوم انسانی و هدایت دانش‌آموزان مستعد و باهوش به این رشته است.
معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: در این راستا جشنواره کیفیت بخشی به علوم انسانی (ملاصدرا) با رویکرد تقویت و آشنایی بیشتر معلمان و دانش آموزان به رشته‌های علوم انسانی در سطح کشوری و استانی برگزار می‌شود.
نظری ضمن تشکر از مرکز ترویج علوم انسانی برای برگزاری همایش‌های ارتقاء بخشی علوم انسانی در استان‌های مختلف یادآور شد: امیدواریم با رشد بیشتر مراکزی مانند مرکز ترویج علوم انسانی شاهد ارتقای این رشتۀ حیاتی در سطح کشور باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.