پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احداث صنایع پتروشیمی در بندرامیرآباد و حاشیه خزر با ظرفیت 120 هزار تن پروپیلن

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، بهزاد محمدی امروز در حاشیه بازدید از اراضی بندرامیرآباد و مجاورت آن برای احداث صنایع پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروپیلن از طرح‌های پیشران ما در پتروشیمی است که تلاش داریم تا تولید آن به ۳ میلیون تن در سال برسد.

وی افزود: با دسترسی آسان به پروپیلن می‌توان زمینه احداث طرح‌های پتروشیمی را در کشور فراهم کرد و صنایع پایین دستی را گسترش داد.

محمدی، با اشاره به سیاست افزایش ظرفیت پروپیلن تا ۳ میلیون تن در سال، اظهار کرد: تولید فعلی پروپیلن در کشور، بیش از ۹۰۰ هزار تن در سال است.

وی ادامه داد: بررسی اولیه برای محل استقرار این طرح در بندر امیرآباد با توجه به شرایط ویژه انجام شد و این طرح با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن پروپیلن ایجاد و احداث می‌شود تا به توسعه و گسترش صنایع پایین دستی که از پروپیلن منشعب می‌شوند؛ کمک کند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: دو منطقه در جنوب بندرامیرآباد با وسعت ۱۲۰ هکتار و منطقه‌ای در بندر امیرآباد برای احداث صنایع پتروشیمی مورد بازدید قرار گرفت که هر دو منطقه دارای شرایط مناسب برای احداث این صنایع هستند.

محمدی، دسترسی به آب، جاد، راه آهن و گاز را از الزامات و اولویت‌های  مهم برای احداث صنایع پتروشیمی عنوان کرد و یادآور شد: در هر دو منطقه بندر امیرآباد و مجاورت آن، شرایط موجود است و با توجه به اینکه این اراضی در تحت تملک اشخاص خصوصی و حقوقی نیست به راحتی قابل استحصال و انجام پروژه است.

*ایجاد و احداث صنایع پتروشیمی در بندرامیرآباد با اعتبار 380 میلیون دلاری

استاندار مازندران هم این پروژه احداث صنایع پتروشیمی را برای استان و کشور مهم دانست و خاطر نشان کرد: این کارخانه با اعتبار ۳۸۰ میلیون دلاری در بندر امیرآباد بهشهر ایجاد می‌شود.

احمد حسین‌زادگان گفت: پیگیری‌های چند ماهه ما در استان و کشور، منجر به این اتفاق در حوزه شمال کشور و استان مازندران و بندر امیرآباد شد که با موافقت وزارت نفت عملی شد.

این مسؤول افزود: خوراک پتروشیمی مهم بود که با توجه به انتقال گاز دامغان به مازندران و بندر امیرآباد خوراک اولیه فراهم است و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه با توجه به اینکه برای ایجاد احداث صنایع پتروشیمی نیازمند موافقت دستگاه‌های مرتبط  هستیم، یادآور شد: موافقت اصولی وزارت نفت کسب شده است و مجوزات مختلف با دستگاه‌های مرتبط  در حال انجام است و امیدواریم دو ماه آینده مجوزات لازم اخذ شود.

استاندار مازندران ادامه داد: مختصات طرح برای ۵ میلیون متر مکعب آب پیش‌بینی شده که مشکلی در این بخش با توجه به مجاورت با دریا مشکلی نداریم و همچنین می‌توانیم با آب شیرین کن در این بخش وارد عمل شده و کمک‌کار صنایع پتروشیمی باشیم.

 /۸۶۰۰۲/ج/ر


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.