پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احداث تصفیه‌خانه آب در دراسله سوادکوه با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار

0

رمضان غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، با گرامیداشت یاد و خاطره ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز مبارزه با مواد مخدر، گفت: مواد مخدر به عنوان بلای خانمان‌سوز اجتماعی مطرح و از مهمترین تجارت جهانی پس از اسلحه است و همسایگی با افغانستان هم آثار زیان‌بار آن را بیشتر می‌کند.

فرماندار سوادکوه از برگزاری جلسات مختلف با دستگاه‌های اجتماعی شهرستان خبر داد و افزود: ۴۴ دستگاه اجرایی درگیر مقابله با مواد مخدر در کشور هستند و از انتظامی و بهزیستی و سایر ادارات و نهادهای شهرستان و دغدغه‌های مدیران تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰ نفر از بهبودیافتگان اعتیاد وام ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت کردند و مرکز اقامتی میان‌مدت شهرستان در آذرماه سال گذشته افتتاح شد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۳ نفر در این مرکز تحت درمان قرار گرفتند و بیش از هزار نفر در ۵ مرکز درمان سرپایی مشغول درمان هستند و مشاورها برای آموزش در مراکز مختلف انجام می‌شود. 

غلامی اظهار کرد: عدم آگاهی مصرف‌کنندگان با آموزش و استمرار آموزش قابل کاهش است و در این زمینه تلاش کردیم و از اصحاب رسانه هم تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه مهارت «نه» گفتن نوجوانان به اعتیاد و افزایش مهارت زندگی و افزایش نشاط اجتماعی برای مقابله با مواد مخدر مهم است، بیان کرد: کلنگ مرکز نشاط در روستای کارمزد در فروردین زده و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اخذ شد. 

فرماندار سوادکوه با تقدیر از اصناف شهرستان، اظهار کرد: بازاریان قلب انقلاب هستند و در جنگ اقتصادی بازاریان با ایثارگری، جهادگری و انقلابی‌گری را نشان دادند و ما راه مقابله با دشمنان را می‌دانیم و جریان‌های انحرافی ضربه می‌زنند ولی مردم پاسخ آنها را دادند.

وی از قرارداد طرح تصفیه‌خانه آب در دراسله با مبلغ ۴۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: جلسه با وزیر و معاون وزیر داشتیم و ۱۰ میلیارد تومان واریز شد و ۳ مخزن در سرخ‌کلا‌تپه، خواجکلا و کرچمبور برای مناقصه رفت و یک مخزن هم در امیرده پل‌سفید در طرح ما قرار دارد.

غلامی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های استاندار مازندران برای محرومیت‌زدایی در روستاهای مختلف طرح‌های محرومیت‌زدایی در حال انجام است و ۹۰ درصد آن در مراحل پایانی بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه برخی روستاها برای انتقال آب با حفظ حق‌آبه خود و اختصاص سرریز آب با سایر روستاها همکاری کنند، گفت: گذشت داشته باشیم که بسیاری از مشکلات آب در شهرستان سوادکوه حل می‌شود و از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای محرومیت‌زدایی شهرستان استفاده می‌کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.