پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احتمال جاری شدن سیلاب‌های محلی در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران درباره آخرین وضعیت جوی استان، اظهار کرد: براساس هشدار سطح زرد هواشناسی با شکل‌گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی همراه با عبور موج تراز میانی جو از عصر دوشنبه ۱۴ تا اواخر روز شنبه ۱۹ شهریور ماه شاهد وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما، رگبار باران و رعدوبرق پراکنده هستیم.

وی با هشدار احتمال جاری شدن روان‌آب محلی و نقطه‌ای، افزود: همچنین اختلال تردد و احتمال صاعقه از مخاطرات این سامانه بارشی محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با تاکید بر پرهیز از اتراق و چرای دام در کنار رودخانه‌ها و ارتفاعات استان، گفت: احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، تسریع در برداشت شالیزارهای برنج و انتقال به مکان‌های مسقف مورد تاکید است.

همچنین اداره مدیریت بحران نیز در اطلاعیه‌ای درباره پیش‌بینی هواشناسی مازندران مبنی بر ورود و استقرار جریانات خنک شمالی از شامگاه دوشنبه و فعالیت آن تا پایان هفته را که با کاهش دما، وقوع رگبار باران، رعدو برق پراکنده پیامد احتمالی ایجاد روان‌آب، سیلاب نقطه‌ای اختلال در تردد و صاعقه همراه است، هشدار داد.

براساس این اطلاعیه شهروندان با پرهیز از تردد و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و فضای باز، رانندگان هنگام رفت و آمد در محور‌های ارتباطی استان به ویژه هنگام شب با احتیاط و کسب اطلاعات مسیر برانند و کوهنوردان نیز با توجه به پیش‌بینی وقوع صاعقه زمان صعود به ارتفاعات را به زمان دیگری موکول کنند.

کشاورزان نیز باید برای برداشت شالی و انتقال محصول به مکان مسقف اقدام کنند.

همچنین صاحبان گلخانه‌ها نیز تمهیدات لازم را در مورد استحکام سالن‌ها بیندیشند.

براساس این اطلاعیه به دلیل مواج شدن دریا فعالیت‌های دریایی نیز در این مدت ممنوع است.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.