پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای ‌طرح ‌مقابله با خرید و فروش اموال مسروقه در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام سید مرتضی موسوی با اشاره به اهمیت برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه و ممنوعه، از تهیه و تدوین طرح مقابله با این جرائم در سال 96 اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجایی که جرم سرقت تاثیر مستقیم بر روی امنیت روانی جامعه دارد اجرای این طرح برای دستگاه قضایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی هدف اصلی اجرای این طرح را مقابله با خرید و فروش اموال مسروقه، کاهش سرقت و افزایش احساس امنیت در جامعه بیان کرد و افزود: انتظار می رود با اجرای این طرح گلوگاه‌های اصلی مورد هدف قرار گیرد.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه مکان خاصی برای خرید و فروش اموال مسروقه وجود ندارد، به تداوم سرقت و فروش در مکان‌های خاص توسط سارقان غیرحرفه ای اشاره کرد و گفت: باید گشت‌های مشترک و منظم جهت نظارت بر واحدهای صنفی در استان افزایش یابد تا بتوان بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه را شناسایی و متلاشی کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مازندران خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی تعیین شده در این طرح، کنترل مالخران حرفه ای رها شده از زندان است و باید مشخص شود که چگونه و به چه کیفیتی می‌توان بر سارقان و مالخران رها شده از زندان کنترل و نظارت کرد.

موسوی به کنترل فضای مجازی با هدف مقابله با خرید و فروش اموال مسروقه و ممنوعه اشاره کرد و گفت: پلیس فتا مازندران باید ظرف ده روز گزارشی از نحوه نظارت و کنترل بر فضای مجازی خصوصا فروشگاه‌های اینترنتی به این معاونت ارسال کند.

وی گفت: باید از تمام ظرفیت دستگاه‌ها جهت اجرای دقیق و کامل طرح استفاده کرد تا بدینوسیله شاهد کاهش آمار سرقت در استان باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مازندران گفت: سازمان‌های مجری طرح از جمله نیروی انتظامی، سازمان زندان‌ها، شهرداری و سازمان صنعت معدن و تجارت جهت بومی‌سازی و بروز رسانی طرح برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه و ممنوعه، خلأهای قانونی، انتقادات، پیشنهادات و نظرات کارشناسانه خود را جهت بهره برداری به این معاونت ارسال کنند.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.