پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای ۳۳ طرح هادی با هزینه ۹۸ میلیاردی در قائمشهر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر،  زیرساخت‌های ارتباطی یکی از راه‌های توسعه یافتگی روستاها به شمار می‌رود و این امر در کشور ما، به خصوص پس از انقلاب در مناطق مختلف از جمله استان‌ها، شهرها و روستاهای محروم از رشد قابل توجهی بهره‌مند بوده و امروزه شاهد این موضوع هستیم که کمتر روستایی  وجود دارد که از اجرای عملیات عمرانی محروم مانده باشد.

یکی از این زیرساخت‌ها که بر توسعه اشتغال، میزان سرمایه‌گذاری، میزان درآمد روستائیان و ماندگاری آنان در روستای محل زندگی تأثیر مطلوبی داشته است،  اجرای طرح هادی و آسفالت بوده است. 

کارهای بسیار خوبی طی سال‌های اخیر در این زمینه انجام شده و ایام الله دهه فجر هم فرصت مغتنمی است تا دستاوردهای دولتمردان در زمینه های مختلف به ویژه زیرساخت‌های ارتباطی مورد بررسی قرار گیرد. 

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر،  فاز نخست آسفالت روستای ریکنده از توابع شهرستان قائمشهر به طول یک کیلومتر اجرا  و به زودی فاز دوم هم اجرایی خواهد شد. 

فرماندار شهرستان قائمشهر با بیان این مطلب افزود: دهستان کوهساران متشکل از هشت روستا است که در هفت روستای آن  طرح هادی به اجرا درآمده است. 

جواد مولایی‌قرا از دهستان کوهساران به عنوان پتانسیل خوب برای ظرفیت گردشگری نام برد و اظهار کرد: به افرادی که مایل باشند در بخش گردشگری و میراث فرهنگی سرمایه‌گذاری کنند، تسهیلات پرداخت خواهد شد. 

وی در ادامه به اجرای طرح هادی در ۳۳ روستای شهرستان در ایام الله دهه فجر امسال اشاره کرد و افزود:  ۴۰ کیلومتر آسفالت، اقدامات عمرانی و خدماتی در قالب طرح هادی انجام شده است.

فرماندار شهرستان قائمشهر هزینه طرح هادی در روستاهای سیف‌کتی، آهنگرکلای بیشه سر، گل افشان و قادیکلای بزرگ را به ترتیب یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان و ۳میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان و ۳میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:  برای اجرایی شدن طرح هادی در ۳۳ روستای سطح این شهرستان ۹۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

به گزارش فارس، می‌توان گفت طرح هادی نقشه راهی است برای آبادانی و توسعه روستاها که توسط کارشناسان این امر ترسیم شده تا روستاییان بتوانند بدون مهاجرت در زادگاه خویش زندگی و امرار معاش کنند.

پایان پیام/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.