پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای پویش مردمی نهال کاری طی دهه فجر در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدعلی علوی  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ منطقه ساری با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال پویش مردمی نهال کاری را داریم و در ۸ اسفندماه به همراهی بسیج رکورد کاشت درخت را خواهیم زد، اظهار کرد: امسال حدود هزار و ۲۰۰ هکتار در سطح استان جنگل کاری داریم و برای نخستین‌بار طرحی را در سطح استان داریم که تمامی سواحل را درخت کاری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در سال اخیر با دستور رئیس جمهور  و با  پیگیری‌های وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان آبخیزداری کشور طرح مردمی کاشت یک ‌یلیارد درخت در طی ۴ سال در حال انجام است.

علوی اعلام اینکه حدود ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید شد، اظهار کرد: در سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در مازندران تولید کردیم و امسال تولید نهال به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار اصله رسیده است.

وی گفت: قبل از انقلاب ۵ هزار هکتار در سطح مازندران جنگل‌کاری شده بود اما پس از انقلاب نزدیک به ۱۲۰ هزار هکتار جنگل‌کاری کردیم که ۱۰۰ هزار هکتار آن موفق بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- منطقه ساری با بیان اینکه هزار و ۳۰۰ نیروی حفاظتی در قالب شرکت‌های حفاظتی با ما قرارداد دارند و از عرصه‌های منابع طبیعی استان حفاظت می‌کنند، افزود: ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک، جنگل و مستثنیات با اشخاص در شهر و روستاها داریم.

وی اضافه کرد: در سال اخیر توانستیم ۴ باند سازمان یافته قاچاق چوب را کشف کنیم و به کمک دستگاه‌های امنیتی و پلیس امنیت اقتصادی آنها را منهدم کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.