پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح یاریگران زندگی در ۲۰۰۰ مدرسه مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مظفری پیش ازظهر سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با خبرنگاران با بیان اینکه سالانه ۱۱.۷ درصد تولید ناخالص ملی کشور صرف مبارزه و درمان مواد مخدر می‌شود، افزود: اگر این اعتبار در حوزه مسائل فرهنگی و غیره صرف شود، قطعاً اثرگذار است.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به صورت تفننی اقدام به مصرف تفننی و دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مستمر مواد مخدر مصرف می‌کنند، اظهار داشت: در راستای مبارزه با مواد مخدر تاکنون سه هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم شد که ۱۰۲ شهید و ۲۰ جانباز مربوط به مازندران است.

وی با اشاره به شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع مواد مخدر و روانگردان در دنیا یادآور شد: در استان طی سال قبل شاهد افزایش کشفیات مواد مخدر بودیم.

مظفری ادامه داد: در حوزه درمان ۶۰ دستگاه در طرح مقابله و درمان مواد مخدر نقش دارند و باید دستگاه‌ها به فوریت سهم خود را ایفا کنند زیرا طبق برنامه ششم توسعه باید شاهد کاهش ۲۵ درصدی نرخ شیوع اعتیاد باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در استان گفت: پارسال این طرح در ۸۰۰ مدرسه و سال تحصیلی آینده در دو هزار مدرسه اجرا می‌شود و آموزش‌ها به صورت سازمان یافته در این طرح ارائه می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، علمی کردن مبارزه با مواد مخدر را از جمله برنامه‌ها برشمرد و گفت: در سال قبل سه پژوهش علمی در ستاد مبارزه با مواد مخدر ثبت شده است و یکی از رویکردها استفاده از سازمان‌های مردم نهاد برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

مظفری با اظهار اینکه مواد مخدر زمینه ساز ۶۵ درصد آسیب‌های اجتماعی و جرایم در کشور به شمار می‌رود، یادآور شد: بخش اعظم از زندانیان به دلیل مواد مخدر زندانی هستند و ۶۵ درصد همسر آزاری‌ها، ۳۰ درصد کودک آزاری، ۲۳ درصد نزاع و خشونت و ۱۰ درصد جرایم مالی مرتبط با مواد مخدر و اعتیاد است.

کد خبر 4945286
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.