پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح کنسرسیوم اشتغال در مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد پسران بابل گفت: مازندران میزبان کنسرسیوم اشتغال در راستای همکاری فی مابین دانشگاه و صنعت برای رسیدن به اهداف مشترک می‌شود.

کوروش فتاحی امروز۲۱ مهر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طرح کنسرسیوم اشتغال برای شناسایی نیاز صنعت وتقاضا به منظور تربیت نیروهای ماهر و متخصص در دانشگاه‌ها براساس پیش‌بینی نیاز ۱۰ ساله در کشور اجرا شد، اظهار کرد: این طرح مقرر شد ۲۱ مهرماه امسال با شناسایی صنایع برجسته مازندران اجرا شود که به زمان دیگری موکول شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ملی مهارت واحد پسران بابل هزار و ۱۰۰ دانشجو دارد که برای ورودی جدید نیز ۶۲۰ نفر اعلام کردند، گفت: تمام رشته‌های این دانشگاه مهارتی است، برای همین از ۲۱ دانشجوی کلاس کارشناسی ۱۷ نفر مطابق با رشته خود جذب بازار کارشده و بقیه غیرمرتبط با رشته خود مشغول شدند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد پسران بابل با اشاره به اینکه هنوز دانشگاه‌ها چندان ارتباط تنگاتنگی با صنعت ندارند، ادامه داد: در این راستا برای ارتباط بیشتر طرح کنسرسیوم اشتغال در کشور اجرا می‌شود که در مازندران مقرر شد اواخر مهرماه باشد که به زمان دیگری موکول شد.

وی تصریح کرد: در این طرح از صاحبان صنایع هر استان دعوت می‌شود که نیروهایی ماهر در هر رشته‌ای که تا ۱۰ سال آینده نیازدارند پیش‌بینی و به دانشگاه‌ها اعلام نیاز کنند تا دانشگاه مطابق با نیروهایی که این صنایع احتیاج دارند جذب رشته کرده و متخصص تربیت کنند.

 رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد پسران بابل با اشاره به اینکه ۱۲ مرکز دانشگاهی مهارتی در مازندران فعالیت دارد، یادآور شد: صنایعی که باید در این کنسرسیوم اشتغال معرفی شوند انتخاب که در بابل پنج شرکت قوی شناسایی شدند.

فتاحی از صدور مجوز صلاحیت حرفه‌ای به کلیه دانشجویان دانشگاه‌ها تنها در مرکز ملی مهارت واحدپسران بابل خبر داد و یادآور شد: در گذشته دانشجویان صلاحیت حرفه‌ای مورد نیاز را از سازمان فنی و حرفه‌ای اخذ می‌کردند که با اجرای این طرح این مهم به ما سپرده شد.

وی با اشاره به اینکه نسل سوم دانشگاه مهارتی شده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌هایی که در حوزه مهارتی فعالیت می‌کنند امروزه از اهمیت و ارزش بیشتری برخوردارند که از جمله این دانشگاه است که ۷۰ درصد دروس آموزشی ما کارگاهی و آزمایشگاهی و تنها ۳۰ درصد تئوری است.

این مسئول یادآور شد: بهترین تعمیرکار به روز اتومبیل خودرو اتوماتیک فارغ التحصیلان ما هستند و بیشتر آنها در حال حاضر کارآفرین شدند.

وی با اشاره به اینکه انجمن فارغ التحصیلان در دانشگاه داریم، تصریح کرد: رئیس این انجمن عضو هیات رئیسه انجمن فارغ التحصیلان کشور است.

فتاحی افزود: در این دانشگاه رشته کارشناسی حسابداری پیوسته از کنکور سراسری جذب می‌شود و هفت رشته کارشناسی فنی مهندسی و ۱۱ رشته کاردانی در حیطه فنی و مهندسی داریم.

وی با اشاره به اینکه هدف دانشگاه تربیت تکنسین و نیروی کار ماهر است، یادآور شد: در آینده نزدیک بیشتر نیروی کار ماهر بابل از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد پسران بابل افزود: ۹ عضو هیات علمی که هفت نفر نسل جوان هستند با ۱۴۰ نیروی حق التدریس در این دانشگاه با ما همکاری دارند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه دو پروژه نیمه کاره دارد، افزود: سالن ورزشی خیرساز دانشگاه که بیش از ۶ میلیارد تومان هزینه داشته است سه میلیارد آن را دانشگاه و مابقی توسط خانواده این مرحوم پرداخت شد.

فتاحی سالن همایش دانشگاه با ظرفیت پذیرش ۴۰۰ نفر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌ها برشمرد و گفت: برای تکمیل آن به چهارمیلیارد تومان دیگر نیاز داریم که درصورت تامین اعتبار این پروژه بهمن ماه امسال افتتاح می ‌شود.

وی همچنین خواستار حمایت خبرین برای رفع نیازهای ضروری دانشگاه از جمله بهبود وضعیت ورودی دانشگاه شد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.