پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح پیاده راه‌های ساحلی در حریم بزرگترین دریاچه جهان

0

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران بعدازظهر امروز در بازدید از طرح ساماندهی سواحل تنکابن اظهار کرد: همه فرمانداران و شهرداران شهرهای ساحلی باید به دنبال اجرای طرح پیاده‌راه‌های ساحلی باشند تا اگر روزی شخصی خواست از رامسر تا گلوگاه را با دوچرخه طی کند، به راحتی از این مسیر پیوسته استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه این پیاده‌راه می‌تواند به بزرگترین مقصد گردشگری تبدیل شود، عنوان کرد: از آنجایی که هدف ما خانواده محور کردن سواحل است، این پیاده راه می‌تواند فضایی امن و مناسب برای تجمع خانواده‌ها باشد.

حسینی‌پور ادامه داد: این اقدام باعث می‌شود سواحل مورد تعرض و تصرف مجموعه اشخاص یا دستگاه‌های مختلف نیز قرار نگیرد و مردم هم بدون هیچ هزینه‌ای حریم دریا را رعایت کنند.

وی افزود: خدمات رفاهی، بهداشتی و پارکینگ خودروها از جمله خدماتی هستند که باید در این مکان در نظر گرفته شوند.

استاندار مازندران گفت: این طرح می تواند اشتغال زیادی را ایجاد کند و رضایت بالای مردم را نیز در پی داشته باشد.

هاب صادرات کیوی و مرکبات در شهرهای غربی مازندران

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به برگزاری نشست با فعالان بخش کشاورزی گفت: غرب مازندران به هاب صادرات کیوی، مرکبات و گل و گیاه تبدیل می‌شود که از مهم‌ترین مزیت‌های پردرآمد این بخش از استان است.

وی گفت: کیوی یکی از محصولات صادرات محور باغ‌های غرب استان است که میدان وسیعی برای صادرات آنها را در سه کشور پرجمعیت هند، چین و روسیه داریم.

استاندار مازندران با بیان اینکه صادرات این محصولات برنامه‌ریزی درستی می‌خواهد، افزود: پارسال توانستیم مشکلات صادرات کیوی به هند را حل و فصل کنیم.

استاندار مازندران گفت: در خصوص پایانه صادرات گل و گیاه در عباس‌آباد با سرمایه گذار جلساتی داشتیم، یکسری مسائل حقوقی دارد اما ما آمادگی اجرای راه‌اندازی این پایانه که برای غرب مازندران ضرورت دارد.

پایان پیام/م
 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.