پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح هوشمند نظارت بر طرح دریا با استفاده از مچ‌بندهای جدید

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، با پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز شاهد تاثیرات شگرف آن بر عرصه‌های مختلف زندگی هستیم که انکارناپذیر است و این بار باتوجه به افزایش شمار غرق‌شدگان در دریای خزر فناوری وارد میدان شد و با هدف پیشگیری بحث افتتاح اپلیکیشن «دریای امن» و مچ‌بندهای هوشمند به‌زودی در مازندران در دستور کار قرار گرفت.

در این زمینه  مچ‌بندهای هوشمند ویژه منجیان غریق، قایقرانان و جت رانان و اپلیکیشن دریای امن مازندران طراحی شده که قرار است به‌زودی افتتاح شود.

 اپلیکیشن دریای امن مازندران ویژه گردشگران که قابلیت نصب بر روی تلفن همراه را دارد، از طریق اتصال به بانک اطلاعاتی سامانه تحت وب مدیریتی، گردشگران را برای استفاده از مکان‌های امن شنا و طرح‌های ساماندهی دریا، مناطق شنا ممنوع، مراکز تفریحی ساحلی، درمانگاه‌ها وسایر و همچنین وضعیت آب و هوا و وضعیت دریا راهنمایی می‌کند.

 

مهم‌ترین اولویت در برنامه ارتقای این پروژه، قابلیت ارسال آلارم تقاضای امداد از سوی گردشگر از طریق اپلیکیشن دریای امن مازندران به سیستم فرماندهی و کنترل مرکزی است.

* اجرای طرح هوشمند نظارت بر طرح دریا

حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در این باره اظهار کرد: باشروع فصل گرما و حضور گردشگران از اوایل خرداد ناجیان غریق در مناطق مختلف مستقر شدند تا در صورت بروز خطرات احتمالی از مسافران محافظت کنند. 

وی با اشاره به اجرای طرح هوشمند نظارت بر طرح دریا با استفاده از مچ‌بندهای جدید، خاطرنشان کرد: استفاده از مچ‌بند امکان نظارت مستمر و مدیریت فعال‌تر را ممکن می‌سازد و همچنین با افزایش کیفیت نظارت، حتی به کاهش هزینه نجات غریق هم منجر شود. 

*۲۰۰ مچ بند هوشمند در اختیار سرناجیان قرار می‌گیرد

علی رجبی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار مازندران نیز در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: براساس نظر استاندار مازندران برنامه سامانه و شناسایی ۷هزار نقطه دریایی و مچ‌بندهای هوشمند ویژه منجیان غریق، قایقرانان و جت‌رانان و اپلیکیشن دریای امن مازندران طراحی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ مچ بند هوشمند در اختیار سرناجیان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اپلیکیشن دریای امن اطلاعات لازم در ارتباط با استفاده از مکان‌های امن شنا و طرح‌های ساماندهی دریا، مناطق شنا ممنوع، مراکز تفریحی ساحلی، درمانگاه‌ها و همچنین وضعیت آب و هوا و وضعیت دریا را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

نقی کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در نشست با مقامات عالی وزارت کشور و اعضای ستاد ساماندهی سواحل وزارت کشور، پروژه سامانه جامع مدیریت و کنترل هوشمند نوار ساحلی استان مازندران ارائه و به معرض نمایش گذاشته شد.

*مچ‌بندهای هوشمند ویژه منجیان غریق، قایقرانان و جت‌رانان

وی افزود: مچ‌بندهای هوشمند ویژه منجیان غریق، قایقرانان و جت‌رانان و اپلیکیشن دریای امن مازندران ،ویژه گردشگران از طریق سامانه مدیریت و کنترل هوشمند نوار ساحلی استان مازندران به‌منظور تسریع و تسهیل عملیات امداد و نجات و راهنمایی گردشگران به مناطق امن شنا در راستای کاهش غرق‌شدگی به‌کارگیری می‌شود.

 

گفتنی است، در این سامانه جهت هوشمندسازی نظارت بر فعالیت منجیان غریق، اطلاعات تمامی منجیان غریق، قایق‌رانان و جت‌رانان فعالِ مستقر در نوار ساحلی ثبت می‌شود و به‌صورت آنلاین در حصار جغرافیایی تحت پوشش، کنترل می‌شوند.

همچنین منجیان غریق در صورت قرارگیری در شرایط بحرانی می‌توانند از طریق ارسال آلارم (sos) با مچ‌بند هوشمندِ خود، فرماندهی کنترل مرکزی را متوجه وضعیت بحرانی کرده و به‌صورت هوشمند از حمایت نیروهای کمکی جهت ارتقا امنیت خود و گردشگران، بهره‌مند شوند.

 این سامانه قابلیت اتصال به ارگان‌های  امدادرسان از جمله مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس، نیروی انتظامی و سایر را نیز دارد.

 

 مچ‌بندهای هوشمند مجهز به مکان‌یاب gps، دکمه ارسال هشدار sos و دوربین است و قابلیت ارسال پیام صوتی و  برقراری تماس صوتی یا تصویری دارد.

به گزارش فارس، این پروژه مقرر شد هفته آینده باحضور مسؤولان کشوری و استانی افتتاح شود.

 /۸۶۰۳۴/ج

 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.