پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح نوین توانمندسازی اقتصاد جامعه

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، امروزه مهم‌ترین چالش خانواده‌ها برای ایجاد کسب و کار و افزایش درآمد بحث نقدینگی در جامعه است که در دریافت تسهیلات بانکی نیز بانک‌ها با بهره بالا به این چالش دامن زدند.

در این میان ورود خیران در عرصه‌های مختلف به‌خصوص کارآفرینی و حمایت از قشر ضعیف جامعه بارقه امیدی بر پیکر اقتصاد و همچنین انجام پروژه‌های ماندگار جامعه شده است.

وجود دانشجویان که برای تحصیلات خود نیازمند پشتوانه مالی بوده و همچنین خانوارهایی که برای اشتغالزایی به حمایت مالی نیاز دارند تاثیر منفی بر رفتارهای اجتماعی کشور داشته است.

در این میان یک موسسه توانسته با طرحی نوین گامی جدید برای توانمندی رفتاری و مالی مادران، نوزادان و دانشجویان بردارد.

در جامعه امروزه ۲۰ درصد افراد بدون فعالیت فیزیکی درآمد قابل توجه‌ای دارند و این موسسه با برنامه‌ریزی درازمدت سعی دارد طبق این اصول دانشجویان، مادران و کودکان را جزو این ۲۰ درصد جامعه کند و به این گروه خاص در قبال آموزش و کسب مهارت‌آموزی حقوق پرداخت می‌کند.

مدیر موسسه شوق مادری در حاشیه جشن نخستین گروه دانشجویانی که برای دریافت نخستین حقوق حمایتی خود از موسسه جشن گرفتند، به خبرنگار فارس در شهرستان بابل اظهار کرد: موسسه شوق مادری با کمک خیران توانسته این امکان را فراهم کند تا با سرمایه‌گذاری در بخش تولیدی و خدماتی سود حاصل از آن را به حساب مادران و کودکان و دانشجویان واریز کنند تا در روند تحصیلی و همچنین انجام بهتر وظیفه مادری موفق‌تر عمل کرده و زندگی ایده آل‎تری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طرح ما به‌دنبال جامعه مدرن است، افزود: برای دست‌یابی به جامعه مدرن باید مولد مدرن داشته باشیم، در این راستا موسسه شوق مادری در نظر دارد طرح نخستین مدرسه بارداری تا تولد به اسم ایران ثبت شود.

مدیرموسسه شوق مادری تصریح کرد: در این مدرسه موسسه سعی دارد ساختار ذهنی، رفتاری و فیزیکی مادران را برای بارداری صحیح اصلاح کرده و الفبای تربیتی صحیح را در نوزادان نهادینه کند.

صالحیان خاطرنشان کرد: برای تحقق این فرهنگ، نیاز به اقتصاد است تا در مادران انگیزه برای آموزش مهارتی مادر شدن ایجاد شود لذا در این راستا طرح اقتصادی نوشتیم که با سرمایه گذاری در بخش خصوصی سود حاصل را به حساب مادران و نوزادان واریز تا مادر نگران آینده مالی کودک خود نباشد زیرا تنها در این صورت شاهد رشد کمی وکیفی جمعیت کشور خواهیم بود.

این مدیر با اشاره به اینکه این موسسه در سال ۹۸ با چشم انداز توسعه همه جانبه پنج ساله تاسیس شد، افزود: یکی از چندین طرح محوری موسسه، علمرانه است که از تاریخ ۱۲ دی ماه سال گذشته استارت خورد اما به سبب شیوع کرونا از تاریخ ۱۴ خرداد امسال اجرایی شد.

مدیر موسسه شوق مادری از عضویت نزدیک به ۱۰۰ عضو فعال در خرید سهام خبر داد و تصریح کرد: این موسسه اقدام به آموزش کارگاهی در رشته‌های روانشناسی، مامایی، تغذیه، بیان تحلیل-احساس-خلاقیت، تربیت بدنی، ورزش بارداری و موسیقی نموده که در آینده نزدیک به تعداد رشته‌های مورد نیاز افزوده می‌شود.

صالحیان با اشاره به اینکه سه شعبه در سطح کشور در حال اجرا این طرح هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خیران موسسه با سه شرکت در خرید سهام برای کاربران تحت پوشش همکاری دارند.

*به کمک تسهیلات موسسه شوق مادری کارآفرین شدم

علی اصغر قنبرزاده نخستین علمرانه بگیر موسسه شوق مادری که با شرکت در نخستین کارگاه مهارت‌آموزی موسسه با استفاده از تسهیلات، کارآفرین برتر بابلی باشد نیز در گفت‌و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: این موسسه با مجوز بهزیستی مازندران فعالیت خیرخواهانه خود را در حوزه توانمندسازی گروهای خاص آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه این موسسه شرایطی فراهم کرده تا افراد با آموزش مهارت‌های زندگی جامعه سالم‌تری رقم بزنند، ادامه داد: طبق آمار در سطح مازندران بیش از چند هزار دانشجوی رشته روانشناسی جویای کار داریم که نیازمند اشتغال هستند اما با وجود محدودیت پذیرش این افراد به بازار کار شرکت در کارگاه مهارت آموزی موسسه شوق مادری بهترین حمایت‌گر این دانشجویان در حوزه استقلال مالی است.

این کارآفرین موفق موسسه شوق مادری تصریح کرد: یکی از بهترین مزیت حضور کارگاه موسسه امکان ایجاد اشتغال‌زایی برای افرادی است که به دنبال اجرا طرح و ایده خود بوده اما امکان سرمایه‌گذاری یا ریسک کردن در بازار را ندارند، موسسه این امکان را فراهم کرده که کارآفرین بدون دغدغه ایده خود را تجاری‌سازی کرده و چنانچه دچار شکست شود نیز براحتی بتواند ایده دیگری را با حمایت موسسه بدون از دست دادن سرمایه اولیه اجرایی کند.

به گزارش فارس، نخستین گروه‌های دانشجویی که در رشته‌های روانشناسی، مامایی، تغذیه، بیان تحلیل،احساس، خلاقیت، تربیت بدنی، ورزش بارداری و موسیقی در کارگاه مهارت آموزی موسسه شوق مادری شرکت داشتند بعد از ۶ ماه گذراندن دوره موفق به دریافت نخستین حقوق علمرانه خود شدند و در کنار هم آینده ایمن خود را از نظر داشتن پشتوانه مالی در موسسه جشن گرفتند.

انتها پیام/۸۶۰۴۰/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.