پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای “طرح ملی فجر تا نوروز” برای ورزش آمل 

0

ایسنا/مازندران رئیس اداره ورزش و جوانان آمل گفت: طرح ملی فجر تا نوروز  مهم‌ترین برنامه اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل است که این طرح از اول بهمن ماه آغاز و تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

اسماعیل پهلوان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در این طرح پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰۰ برنامه در رشته‌های مختلف در این شهرستان داشته باشیم، اظهار کرد: تمرکز اصلی ما بر روی ۴ رشته ورزشی شامل کوهپیمایی، دوی همگانی، پیاده روی عمومی و دوچرخه سواری عمومی است.
وی تصریح کرد: بخشی از اجرای این برنامه آغاز شده و بخش دیگر آن نیز در زمان‌های مختلف اجرا می‌شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان آمل هدف کلی طرح ملی فجر تا نوروز را چنین عنوان کرد و گفت: مشارکت حداکثری خانواده‌های شهرستان آمل در این طرح ضرورت داشته است.
پهلوان ادامه داد: هدف ما این است که از طریق این طرح امید به زندگی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، گسترش ورزش همگانی، ثبات حرکتی، ورزش معلولین، ورزش سالمندی، ورزش کودکان، ورزش‌های سنتی و آئینی و ورزش‌های عمومی در بین شهروندان  افزایش یابد.
وی با بیان اینکه این طرح جزء ماموریت اصلی وزارت ورزش و جوانان است، افزود:  این طرح می‌تواند سطح سلامت افراد جامعه و کیفیت زندگی مردم را افزایش دهد.
رئیس اداره ورزش و جوانان آمل از طراحی ایستگاه‌های ۱۴ گانه در پارک سرای مهر آمل چنین بیان کرد و گفت: پنجشنبه‌های هر هفته در پارک سرای مهر آمل کارشناسان حوزه‌های مختلف در این ایستگاه‌ها به افزایش سطح عمومی و سطح ثبات حرکتی و ورزشی شهروندان اقدام می‌کنند.
پهلوان تصریح کرد: در این طرح تلاش بر این است ورزش‌های ناشناخته شناسایی شوند و برای اینگونه ورزش‌ها مسابقات زیادی را توسط هیئت‌های مختلف طراحی و برنامه‌ریزی کردیم که این امر می‌تواند گرایش افراد به سمت ورزش را بیشتر کند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان آمل یکی از شهرهای ممتاز و محوری در زمینه قهرمانی استان است، بیان کرد: این شهرستان تاکنون حدود ۴۳ مدال برون مرزی، جهانی و آسیایی داشته است.
رئیس اداره ورزش و جوانان آمل افزود: امسال هم چند تن از ورزشکاران آملی موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.
پهلوان با اشاره به اینکه شهرستان آمل در حال حاضر نوک پیکان حوزه حرفه‌ای و تیم‌داری در استان مازندران بوده است، گفت: چندین تیم این شهرستان همزمان در طول هفته در لیگ برتر و دسته اول کشور فعالیت دارند که مهم ترین آن ها والیبال کاله، بسکتبال کوچین، والیبال نشسته ششم بهمن، بسکتبال باشگاه ویلچر شهروند، تیم فوتبال دماوند، فوتسال لیگ فاتحان ثریا بوده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزشی کلاس‌های مختلفی برای ارتقاء سطح علمی ورزشکاران مربیان و داوران  برگزار شده است، تصریح کرد: این امر یکی از حوزه‌های مهم شهرستان آمل است.
رئیس اداره ورزش و جوانان آمل با اشاره به اینکه در حوزه  ورزش‌های بانوان اتفاقات خوبی در این شهرستان رقم خورده است، خاطرنشان کرد: برای ورزش‌های بانوان در این شهرستان، در آینده حرف‌های زیادی در عرصه قهرمانی خواهیم داشت.
پهلوان با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی ما در اداره ورزش و جوانان پیگیری امور زیرساخت‌های ورزشی و تکمیل پروژه‌های  نیمه‌کاره ورزشی است، تاکید کرد: چندین پروژه‌ ورزشی به سرانجام خود رسید و برای چندین پروژه دیگر نیز منتظر اعتبار هستیم تا پایان سال مالی ۹۸ به مرحله بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه جوانان صورت گرفته است گفت: برنامه مجمع جوانان استان به میزبانی شهرستان آمل در ۱۹ بهمن ماه برگزار شده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان آمل با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی هم کارهای زیادی انجام گرفته است، یادآور شد: در این زمینه پیوست فرهنگی ضمیمه کارهای فرهنگی بسیاری از هیئت‌های ورزشی شده است.
پهلوان خاطرنشان کرد: اگر این موضوعات با اعتباری بهتر دیده شود افق دور دست افق روشنی برای این شهرستان در زمینه ورزش و جوانان خواهد بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.