پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح زمستانی پلیس‌راه و راهداری در ۴ محور مازندران از جمله کیاسر

معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: طرح زمستانی پلیس‌راه و راهداری مازندران در چهار محور مواصلاتی از ۲۳ آذرماه تا ۲۳ اسفندماه جاری انجام می‌شود.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، علی نبیان روز گذشته در رزمایش یگان امدادی ویژه طرح زمستانی در محورهای مواصلاتی مازندران که با همکاری دستگاه‌های اجرایی در محل فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: مازندران با ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به لحاظ گردشگرپذیر بودن در طول سال به مردم کشور خدمات‌رسانی می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه در سالی که با شعار هم‌دلی و هم‌زبانی مزین شده است، همه دستگاه‌های اجرایی تابع منویات رهبری هستند، افزود: طرح زمستانی پلیس‌راه با همکاری دستگاه‌های اجرایی از ۲۳ آذرماه تا ۲۳ اسفندماه در چهار محور کندوان، هراز، سوادکوه و کیاسر اجرا می‌شود.

 

معاون عمرانی استانداری مازندران با اعلام اینکه پلیس‌راه استان در ۱۳ مرحله برای امدادرسانی طرح زمستانی برنامه‌ریزی کرده است، اضافه کرد: ۵۲۰ نفر از نیروی‌های انتظامی اقدامات لازم را برای اجرای طرح زمستانی راه‌های مازندران انجام می‌دهند.

 

این مسئول از فعالیت ۳۳ اکیپ راهداری، ۳۸۰ راهدار، ۲۴۸ دستگاه ماشین‌آلات مورد نیاز در چهار محور مواصلاتی مازندران در اجرای طرح امدادرسانی زمستانی خبر داد و گفت: راهداری مازندران در اجرای طرح زمستانی ۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی مازندران را پوشش می‌دهد.

 

نبیان با بیان اینکه هلال‌احمر در بیشتر مناطق استان پایگاه امداد و نجات دارد، ادامه داد: اورژانس مازندران هم در بیشتر مناطق مازندران دارای پایگاه امدادی است اما در اجرای طرح زمستانی فعالیت در راه‌های مواصلاتی مازندران بیشتر می‌شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز با بیان اینکه خودروهای راهداری مازندران با تجهیزات مناسب در اجرای طرح زمستانی خدمات‌رسانی می‌کنند، تصریح کرد: امسال ماشین‌آلات راهداری نسبت به سال‌های گذشته مجهز و به‌روز شده است.

 

حیدر نوروزی افزود: امسال ماشین‌آلات نمک‌پاش و آب‌نمک در پایگاه‌های راهداری در مناطق کوهستانی و برف‌گیر مستقر است.

 

وی با اعلام اینکه برخی پروژه‌های راه‌سازی در محورهای اصلی مازندران در فصل زمستان به لحاظ وضعیت جوی تعطیل می‌شود، گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی برخی از پروژه‌هایی که قابلیت اجرا باشد به کار خود ادامه می‌دهد.

 

رئیس پلیس‌راه مازندران هم با اعلام اینکه با توجه به فرهنگ‌سازی‌های مکرری که می‌شود فقط ۶۰ درصد مردم به نکات ایمنی رانندگی توجه می‌کنند، اظهار کرد: لازم است مردم برای نجات جان خود و سایر هم‌وطنان توصیه‌های ایمنی را هنگام رانندگی جدی بگیرند.

 

جعفر محمدنژاد با تأکید براینکه هم‌وطنان ما در فصل زمستان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در حالت ضروری با حمل و نقل عمومی جاده‌ای مسافرت کنند، افزود: بیشتر تصادفات جاده‌ای به‌دلیل توجه نداشتن رانندگان به تابلوهای راهنمایی و رانندگی است.

 

رئیس پلیس‌راه مازندران با بیان اینکه هم‌وطنان در هنگام سفر با خودروهای شخصی تجهیزات ایمنی و زنجیرچرخ را به‌ همراه داشته باشند، گفت: خودروهای چینی به‌ویژه شاسی‌بلندها از سری خودروهایی هستند که در هنگام سفر زمستانی یخ می‌زنند و قادر به حرکت نیستند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.