پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح تولید خیار بدون سموم در چهاردانگه

مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران گفت: خیار بدون استفاده از سموم کشاورزی به صورت پایلوت در کیاسر و جویبار تولید می‌‎شود.

0

 

به گزارش ایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، سیاوش رعیت‌پناه بعد از ظهر امروز ( سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ) در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر علف‌های هرز برای کشاورزی استان معضل محسوب ولی با استفاده از روش طبیعی قابل کنترل است، اظهار کرد: دانش فنی مناسب برای از بین بردن علف‌های هرز در استان وجود دارد ولی نیاز است این دانش به روش صحیح در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

 

مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران با بیان اینکه روش مناسب از بین بردن علف‌های هرز باید به کشاورزان آموزش داده شود، افزود: مصرف سموم کشاورزی در استان پایین است و مهم‌ترین نگرانی مصرف سموم در خیار و سبزیجات برگی است.

 

وی با اشاره به اینکه فاصله زمانی سم‌پاشی در برنج و مرکبات با زمان برداشت طولانی است، امکان باقی‌ ماندن سم در محصول برنج و مرکبات وجود ندارد، یادآور شد: باید شرایط مناسب برای کاهش استفاده از سموم در خیار و سبزیجات برگی مدنظر قرار گیرد.

 

رعیت‌پناه با اعلام اینکه طرح پایلوت تولید خیار بدون سم در جویبار و کیاسر در برنامه کاری ما قرار دارد، گفت: دانش فنی این طرح در اختیار کشاورزان منطقه خیارخیز استان قرار می‌‎گیرد.

 

مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران در پایان خاطرنشان کرد: دانش فنی کاهش و یا عدم استفاده از سموم در استان وجود دارد به شرط اینکه این دانش فنی مورد حمایت مالی قرار گیرد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.