پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح آرامش بهاری در ۳۰ بقعه متبرکه مازندران

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در جمع خبرنگاران با تبریک اعیاد شعبانیه و سال جدید، اظهار کرد: برنامه‌های اعیاد شعبانیه به صورت مجازی و یا به صورت کاروان نسیم انتظار در سطح بقاع متبرکه مازندران برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: کاروان‌های نسیم انتظار به مناسبت سالروز میلاد امام زمان (عج) از بقاع متبرکه شاخص استان در سطح شهر و محله‌ها تردد کرده و اقدام به برنامه‌های مذهبی و جشن می‌پردازند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح آرامش بهاری برای یازدهمین سال پیاپی در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان شاخص استان خبر داد و افزود: این طرح به مناسبت فرارسیدن عید نوروز در ۳۰ بقعه متبرکه مازندران اجرا خواهد شد.
حیدری با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری سال‌های قبل در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان اجرایی می‌شد اما امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا کاهش چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری از امروز ۲۸ اسفند ماه آغاز شده و تا 13 فروردین ۱۴۰۰ همراه با برنامه‌های مختلف مذهبی در سطح آستان مقدس امامزادگان مازندران ادامه دارد.
وی از عطرافشانی، غبارروبی و ضدعفونی ضریح و محوطه بقاع متبرکه مازندران برای سال‌نو خبر داد و بیان کرد: در خصوص پذیرش زائران و مسافران در اماکن متبرکه، این اداره‌کل تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا است اما با توجه به شرایط رنگ زرد در استان، درب امامزادگان مازندران در ایام نوروز ۱۴۰۰ باز است و اذان‌های یومیه از ماذنه‌های اماکن مذهبی استان باید پخش شود.
حیدری تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه براساس رنگ‌بندی ستاد ملی مقابله با کرونا وظایفی را در راستای بازگشایی در بقاع متبرکه و میزبانی از زائران تعریف کرده که در استان مازندران نیز بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی و رنگ‌بندی شهرها برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان توسط زائران و خادمان تاکید کرد و گفت: محوطه بقاع متبرکه روزانه توسط خادمان ضدعفونی و از ورود افراد بدون ماسک به صحن امامزادگان جلوگیری خواهد شد.

 /۸۶۰۳۱/غ




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.