پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح‌های مکمل سوادآموزی در مازندران

0

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در مجموع نرخ پوشش سوادآموزی در 3 دوره در سال 96 در مازندران عدد 97 درصد است از اجرای طرح های مکمل سوادآموزی در استان خبرداد.

تقی نیا با اشاره به روش‌های شناسایی بیسوادان در استان خاطرنشان کرد: فراگیران توسط سرشماری، هدفمندی یارانه ها، سامانه سوادآموزی، اولیای بی سواد دانش آموزان در هنگام ثبت نام در مدارس و همچنین شوراهای شهر و روستا، دهیاری ها، بخشداری ها، فرمانداری ها، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر نهادها شناسایی می شوند.

وی به طرح های مکمل سوادآموزی نیز اشاره کرده و گفت: طرح خواندن با خانواده یکی از این طرح ها است که با هدف توسعه فرهنگ مطالعه انجام شده و فراگیران در اوقات فراغت کتاب هایی که توسط معاونت سوادآموزی استان دریافت کرده اند را به همراه خانواده مطالعه می کنند. امسال 4593 فراگیر در دوره سوادآموزی و 4149 فراگیر در دوره انتقال مازندران در این طرح تحت پوشش قرار گرفتند. همچنین طرح سوادآموزی زندانیان نیز در استان اجرا شد که امسال 26 زندانی استان در ندامتگاه تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند. 

این مقام مسئول با اشاره به دیگر طرح های مکمل سوادآموزی یادآور شد: طرح آموزش نماز امسال به صورت پایلوت در آمل و با حضور 200 سوادآموز اجرا شد که شامل یادگیری تلفظ، قرائت، رعایت احکام و دیگر موارد نماز است. طرح انشانویسی درباره سوال پرسش مهر ریاست جمهوری در مازندران اجرا شد که امسال چهار هزار فراگیر دوره انتقال در این طرح در مازندران شرکت کردند. همچنین در طرح مسابقه فرهنگی با شعار سال رهبری نیز 1820 فراگیر دوره انتقال شرکت کردند و کتابی که در این زمینه تهیه شده را مطالعه و در آزمون آن شرکت کردند. 

وی آموزش رایانه به سوادآموزان مازندرانی را از دیگر محورهای عملکرد سوادآموزی در مازندران دانست و ابراز کرد: در این طرح امسال برای مازندران 100 نفر سهمیه داریم که فقط برای فراگیران دوره انتقال است. در این طرح 200 ساعت آموزش رایانه در زمینه های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری به سوادآموزان استان تا پایان سال جاری آموزش داده می شود. 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.