پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طبقه‌بندی مشاغل کارگاه‌های بالای ۵۰ کارگر براساس برنامه تحولی پنج ساله

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرکل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس برنامه تحولی تدوین شده تا پنج سال آینده تمامی واحدهای بالای ۵۰ نفر کارگر در راستای ایجاد عدالت مزدی تحت پوشش طرح طبقه‌بندی مشاغل قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، احمد غریوی امروز در کارگاه آموزشی و تخصصی قوانین و مقررات کار با حضور ابوالفضل جاهد رییس گروه تدوین قوانین، مقررات و استاندارهای بین‌المللی کار وزارت تعاون، ضمن تسلیت در پی حادثه اندوهبار انفجار معدن در طبس و جان باختن شماری از کارگران، اظهار کرد: اقدام شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات موشکی وعده صادق ۲ وحشت در مستکبران جهان به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی، اربابش آمریکا و حامیان کشورهای اروپایی‌اش انداخت.

وی با تشکر از زحمات مدیرکل، مدیر روابط کار و کارکنان حوزه روابط کار استان در اجرای قوانین و مقررات کار، اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب در حوزه روابط کار کشور ایجاد ارتباط نزدیک و موثر میان ستاد و اجرا است.

مدیرکل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با تشکیل کمیته‌ای تخصصی متشکل از حوزه روابط کار ستاد و مدیران روابط کار در بخش اجرایی تمامی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها از سال ۱۴۰۱ با خرد جمعی تدوین و ابلاغ می‌شود.

این مسئول ادامه داد: تعاملی و مشورتی بودن و استفاده از خرد جمعی در صدور این دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها سبب ارائه خروجی بسیار تخصصی و درست می‌شود به طوری که در چند سال اخیر هیچ یک از این موارد ابلاغی توسط این وزارتخانه توسط دیوان نقض نشده است.

غریوی خاطرنشان کرد: در حوزه طرح طبقه‌بندی مشاغل به دنبال رسیدن به عدالت  مزدی هستیم تا بدین‌وسیله ضمن کمک به معیشت کارگران وواقعی کردن دستمزد کارگران موجب افزایش بهره وری در تولید شود.

وی افزود: بدون شک، طبقه‌بندی مشاغل نه تنها موجب افزایش بهره‌وری، ایجاد روحیه و انگیزه در نیروهای کار می‌شود بلکه با تعادل‌بخشی به بازار کار، هم‌افزایی بین کارگر و کارفرما را در بر خواهد داشت.

مدیرکل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برابر برنامه تحولی در سال گذشته هزار کارگاه و در سال جاری ۱۰۵۰ کارگاه و در انتهای سال جاری مجموعا ۲۰۵۰ کارگاه در سطح کشور نسبت به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل اقدام می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: بنا داریم در پنج سال آینده تمامی واحدهای بالای ۵۰ نفر کارگر را در راستای ایجاد عدالت مزدی تحت پوشش طرح طبقه‌بندی مشاغل قرار دهیم.

غریوی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای ارائه خدمات شایسته به مردم راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار و زیرسامانه‌های مرتبط با آن است ومدام در راستای توسعه ان اقدام می‌شود تا خدمات حوزه روابط کار به صورت الکترونیکی به مردم ارایه شود.

وی تصریح کرد: تهیه وتولید زیرسامانه ثبت قراردادهای کار نیز از اقدامات مهم دیگر این وزارتخانه است که با ابلاغ نهایی آن تمامی کارگران و کارفرمایان باید تمامی قراردادها را در آن ثبت کنند.

مدیرکل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: در حوزه مراجع حل اختلاف کار نیز استقلال مراجع توأمان با رسیدگی و انشاء آراء دقیق و مستدل بسیار اهمیت دارد و مورد تاکید واقع شده و این موضوع در عین منع مداخله افراد در فرایند رسیدگی و صدور آرا به معنای پاسخگو کردن اعضای مراجع حل اختلاف در قبال آرای صادره است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.