پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای تورسنگی در ۳ نقطه از محور کندوان

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، پرتردد و معروف استان به پدیده عادی تبدیل شده است و در زمان بارش احتمال آن بیشتر می‌شود، باران سنگ در محور کندوان اتفاقات ناگواری را رقم زده است.

زمان بارش که می‌شود پلیس راه با هشدار به رانندگان و مسافران از آنان می‌خواهد از تردد و توقف در مسیرهای کوهستانی پرهیز کنند.

برخی نقاط هم با تابلو مشخص شدند اما موضوع مهم اینکه برخی حتی به تابلوها هم توجه نمی‌کنند و با بی‌توجهی اتفاقات ناگواری را رقم می‌زنند.

طی سال‌های اخیر اقدامات مختلفی در ارتباط با جلوگیری از ریزش سنگ یا سنگ‌باران در کندوان در دستور کار است‌ تا شاهد تکرار حوادث تلخ نباشیم ازجمله این اقدامات اجرای گالری، اجرای تور سنگی و سایر بوده که درحال انجام است.

مهدی صفایی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چالوس در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: قرارداد اجرای تورسنگی برای مناطق «ولی‌آباد»، «سیاه‌بیشه» و «مرگن» با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

وی افزود: در این زمینه قرارداد منعقد شده و پیمانکار مشغول تجهیز کارگاه و منتظر اعلام انسداد از سوی پلیس راه است تا نسبت به اجرای این پروژه اقدام کند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چالوس بیان کرد: موضوع دیگر اجرای گالری در منطقه کمرزرد کندوان است که پیمانکار این پروژه با اعتبار ۸۱ میلیارد تومانی انتخاب شد و درحال اجرا است.

صفایی یادآور شد: دو قرارداد ۵ میلیارد تومانی هم برای اجرای دیوار سنگی کنار جاده کندوان داریم که درحال پیگیری است.

وی گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه شاهد تکرار حوادث تلخ در سطح محورهای کوهستانی استان به‌ویژه محور کندوان نباشیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.