پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اتصال همه روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، عیسی زارع‌پور امروز در روستای جمشید‌آباد بخش زیراب شهرستان سوادکوه استان مازندران با اشاره به اینکه شهدا بالاترین سرمایه خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا ما در آرامش زندگی کنیم، گفت: در طول انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت کشور در ابعاد مختلف با همه مشکلات بودیم و پیشرفت‌های خوبی داشتیم و دشمن در صدد ناامیدکردن مردم و تبدیل نقاط قوت نظام به نقاط ضعف است.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: برخی موفقیت‌های ما قابل‌مقایسه با کشورهای پیشرفته هم نیست و باید بیان شود تا امید در جامعه تزریق شود و اولین محموله مخابراتی تولیدی ایران به چند کشور در حال صادر‌کردن است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فضایی از ده کشور دارای توانایی ساخت، بهره‌برداری و پرتاب ماهواره هستیم که از افتخارات کشور ما  و با تلاش جوانان است، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم اراده حل مشکلات را دارد و نگاه عادلانه به مناطق هم از اولویت‌های است و در تاریخ سابقه ندارد که در طول یک‌سال رییس جمهور به همه استان‌ها مسافرت کند و در شهرها هم توسط ایشان یا نماینده ویژه ایشان حضور دارند و قبل از سفر هم برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود و اولویت سفره‌های دور اول اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و در دور جدید سفر‌ها کارهای بزرگی شروع خواهد شد.

زارع‌پور، اظهار کرد: حوزه ماموریتی گسترده‌ای در وزارت‌خانه داریم و در یکسال گذشته ۲ هزار روستا را به شبکه ملی اطلاعات متصل کردیم و  در سوادکوه هم ۲۴ روستا متصل و ۱۶ روستا هم تا پایان سال متصل  می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال ۹۵ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند و تا سال آینده با تلاش همکاران هیچ روستایی بدون ارتباط با شبکه ملی اطلاعات نخواهد بود، افزود: تا پایان سال مشکل ارتباطی روستای جمشید آباد حل شود و ۴ هزار و ۵۰۰ روستای کشور هنوز هیچ ارتباطی ندارند.

وزیر ارتباطات، افزود: برای روستاهای مقصد گردشگری مانند جمشیدآباد تدابیری اتخاذ می‌شود تا مشکلات ارتباطی آنها حل شود.

قاسم خادمی رئیس شورای اسلامی روستای جمشید آباد که ریاست شورای بخش زیراب سوادکوه را هم بر عهده دارد به مهمانان خیرمقدم کفت و افزود: روستای جمشیدآباد از روستاهای مقصد گردشگری در قلب جنگل‌های هیرکانی است و با وجود زیبایی نیاز به زیرساخت توسعه دارد و اهالی هم آمادگی مشارکت دارند.

 /۸۶۰۱۵/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.