پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ابطال احداث پتروشیمی میانکاله

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،‌ دو سال پیش بود که موضوع احداث پتروشیمی در میانکاله سروصدا پیدا کرد و حتی این پروژه توسط وزیر کشور کلنگ‌زنی شد اما گیرودارهای فراوان این پروژه منتفی شد.

اما دوباره یک سال بعد اما با چهره و حتی مکان جدید در میاندورود داغ شد اما مدتی نگذشت که بحث حصارچینی در منطقه امیرآباد بهشهر نشان‌دهنده جدی بودن این پروژه بود.

اما در جدیدترین خبرها وزارت نفت موافقتنامه صادره خود برای احداث “پتروشیمی میانکاله” به دلیل عدم اخذ مجوز زیست محیطی و ناترازی گاز طبیعی در کشور ابطال کرد.

در ارتباط با بحث پروژه پتروشیمی در میانکاله موافقان و مخالفان موضع‌گیری‌های خود را داشتند به‌طوری‌که موافقت نظرشان بر پیشرفت و توسعه استان و مخالفان هم بر جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی تاکید داشتند.

هوشنگ فلاح تیان معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت با ارسال نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی گهر مازنداران (نام جدید شرکت متقاضی احداث پتروشیمی میانکاله که با نام صنایع پتروشیمی امیرآباد مازندران فعالیت می‌کرد) انقضای موافقت مقدماتی وزارت نفت با احداث پتروشیمی میانکاله را اعلام کرد.

در بخشی از این نامه آمده است؛ “عطف به اعلام نامه تاریخ ۳۰ مهرماه امسال معاونت حقوقی ریاست جمهوری مبنی بر لغو موافقتنامه صادره برای آن شرکت و همچنین عطف به گزارش معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی مبنی بر عدم تمدید و ابطال موافقت مقدماتی طرح تبدیل گاز طبیعی به متانول، پروپیلن و زنجیره پروپیلن شرکت صنایع پتروشیمی گهر مازندران به‌ دلیل عدم انجام تعهدات اصلی مندرج در موافقت مقدماتی صادره و  همچنین ناترازی گاز طبیعی در کشور، به اطلاع می‌رساند موافقت مقدماتی صادره مذکور برای شرکت صنایع پتروشیمی گهر مازندران (صنایع پتروشیمی امیرآباد مازندران سابق) به شماره ثبت ۵۶۳۱۳۴ و شناسه ملی ۱۴۰۰۹۳۵۸۵۳۱ از درجه اعتبار ساقط و ابطال می‌گردد.”

پایان پیام/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.