پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ابراز رضایت 85 درصدی از عملکرد دستگاه قضایی /کریمی دادستان ساری شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان پیشین و جدید ساری، ضمن تقدیر از زحمات سیدیونس حسینی‌عالمی دادستان پیشین مرکز استان با اشاره به اهمیت  و‌ ضرورت وجود امنیت اظهار کرد: امنیت زیربنای همه فعالیت‌ها اعم از اقتصادی علمی و آموزشی است و اهمیت آن برکسی پوشیده نیست. 

وی افزود: بر این اساس تمام  بخش‌های دستگاه قضایی استان، نیروهای انتظامی نظامی و امنیتی باید نسبت به ارتقا سطح امنیت اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد کمترین میزان ناامنی در جامعه باشیم. 

اکبری بر حفظ حقوق عامه تاکید کرد و گفت: بنا بر قانون،حفظ حقوق عامه بر عهده قوه قضاییه ‌و دادستان است و دادستان‌ها درکل استان باید نسبت به تضییع حقوق عامه واکنش مناسب نشان دهند. 

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: فساد اشکال مختلف دارد خوشبختانه میزان و سطح انواع فساد در استان مازندران نسبت به کل کشور کم است  اما همین میزان نیز زیبنده نیست و باید لبیک گویان به ندای رهبر و در اجرای سیاست‌های  رئیس قوه قضاییه و در اجرای قانون نسبت به فساد حساسیت بهنگام داشته باشیم.

 وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های مدون، عزم جدی و اراده قوی، استان مازندران را از حضور فاسدان پاک خواهیم کرد، از دولت و دستگاه‌های متولی می‌خواهم که گلوگاه‌های فساد را شناسایی و مسدود کنند  تا با کاهش پرونده‌های فساد از فشار مضاعف به مراجع انتظامی و قضایی کاسته شود. 

اکبری با تأکید بر سرعت بخشی به رسیدگی‌های قضایی به‌ویژه دردادسراها، متذکر شد: اگر پرونده‌ها با کندی رسیدگی شود و فاصله بین جرم و رسیدگی و‌ اجرای حکم زیاد باشد، اثر بازدارندگی احکام کم شده ‌و مجرمان جرأت و جسارت پیدا می‌کنند.

 رئیس کل دادگستری مازندران، به تکریم ارباب رجوع سفارش کرد و‌ اظهار کرد: مراجعان مشکل دارند، درد دارند گرفتارند و باید با عطوفت با آنان برخورد شود و هیچ‌گونه تندی  با ارباب رجوع از نظر ما زیبنده نیست و نباید شاهد اینگونه رفتارها باشیم.

 وی افزود: طبق نظرسنجی کشوری که روزانه از مراجعان به محاکم قضایی  انجام می‌شود استان مازندران  با ۸۵ درصد اعلام رضایت‌مندی مردم، مقام دوم در تکریم مراجعان را داشته است و باید تلاش شود تا این مقدار اندک نارضایتی نیز از بین برود.

به گزارش فارس: در این جلسه از زحمات سیدیونس عالمی دادستان سابق مرکز استان تقدیر و محمد کریمی به‌عنوان دادستان جدید مرکز استان معرفی شد.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.