پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ابتکار: شرکت‌های دانش بنیان به پسماند و آلایندگی خزر بیشتر ورود کنند

0

معصومه ابتکار روز شنبه در بازدید از شرکت های دانش بنیان مازندران در ساری افزود : هرچقدر در این دو حوزه کار شود و به آن توجه شود باز هم نیاز به کارهای علمی و پژوهشی بیشتر در این بخش ها احساس می شود .

وی تاکید کرد : شرکت های دانش بنیان مانند سازمان های مردم نهاد قادرند در این زمینه بسیار نقش آفرینی کنند و از این حیث باید کارکرد خود را به نمایش بگذارند و به کمک بخش دولتی بیایند . 

معاون رئیس جمهوری حضور بانوان در شرکت های دانش بنیان به عنوان مدیر و یا محقق و پژوهشگر را یکی از شاخص های خوب کار کیفی توصیف کرد و اظهار داشت : روند رو به رشد حضور زنان در شرکت های دانش بنیان خود نقطه قوت است .

در بازدید حدود یک ساعته معاون رئیس جمهوری از برخی شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران واقع در ساری ، برخی مدیران و کارکنان زن این شرکت ها مسائل کاری خود را بیان کردند . 

تمامی تولیدات شرکت های دانش بنیان در این بازدید محصولات ارگانیک و با رعایت نکات حفاظت از محیط زیست و مصرف کمتر آب بود .

مدیران این شرکت ها  از پیچ و خم های اداری در اخذ مجوز فعالیت ، آشنا نبودن به قواعد و قوانین برای اخذ این مجوزها و بازاریابی به عنوان اصلی ترین مشکلات پیش روی خود یاد کردند .

بنا به اعلام پارک علم و فناوری مازندران بیش از ۱۶۰ شرکت دانش بنیان در این پارک مستقرند که مدیریت حدود ۱۰ درصد این شرکت ها را بانوان برعهده دارند .

   ۲۰۹۶/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.