پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ابتلای 780 مازندرانی به کرونا در شبانه‌روز گذشته

0

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، افزایش شمار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونایی طی هفته‌اخیر آغاز شده و این روند طی دو هفته‌ اخیر با ورود مازندران به پیک پنجم کرونا آژیر قرمز کرونایی را در استان مازندران به صدا درآورده است.

این روزها با تداوم افزایش شمار مبتلایان و همچنین کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب افزایش بیشتر نگرانی‌ها شده است که لازم است به هشدارها توجه شود.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه گفت:  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۷۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی این مدت تعداد ۴۶۷ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۲هزار و ۳۰۸ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۳۴۹ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۵۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۹ بیمار جدید بستری و ۱۸۴ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۴۵ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 طی شبانه روز گذشته با بستری شدن تعداد ۷۸۰ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۳هزار و ۲۶۲ نفر رسید.

 /۸۶۰۳۴/غ

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.