پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ابتلای ۳۳۶ مازندرانی دیگر به جمع بیماران کرونایی در مازندران

0


به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سفرهای نوروزی آژیر قرمز کرونایی را در مازندران به صدا درآمد و شاهد روزهای پرتب و تاب کرونایی در استان هستیم.

طی روزهای اخیر شاهد افزایش پرشتاب موارد ابتلا و بستری در استان مازندران هستیم که همین موضوع نگرانی‌ها را بیشتر کرده است.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۶۷ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۲۳۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم‌اکنون  یک هزار و ۲۸۶ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۱۷ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

موسوی  با اشاره به سرعت بالا و سطح وسیع موج چهارم شیوع کرونا نسبت به موج‌های قبلی بر اعمال سختگیری‌های بیشتر برای رعایت پروتکل‌ها تاکید کرد و خواستار رعایت دقیق محدودیت‌های وضع شده، در خانه ماندن، عمل به شیوه نامه‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی، تعطیلی مجالس و مراسم برای گذر از این شرایط بحرانی شد.

دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر  ۳۳۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ بیمار جدید بستری و ۴۸ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۴۷ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

طی شبانه روز گذشته با بستری شدن تعداد ۳۳۶ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به یک‌هزار و ۶۱۹ نفر رسید.

 /۸۶۰۳۴/ج
 




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.