پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ابتلاء 11 نفر از دانش‌آموزان مازندرانی به کرونا/ مدارس با دانش‌آموزان مشکوک به کرونا تعطیل می‌شوند

0

علیرضا سعدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با ابتلا دانش‌آموزان به کرونا اظهار کرد: تعدادی از دانش‌آموزان مازندران به کرونا مبتلا شدند.

وی با اعلام اینکه دانشگاه تعداد مبتلایان را در اختیار ما قرار نداد، گفت: در پیگیری‌های ما ابتلا سه دانش‌آموز در تنکابن و  هشت نفر در رامسر اعلام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، اضافه کرد:  به طور رسمی ابتلا سه نفر از دانش‌آموزان در تنکابن را دانشگاه علوم پزشکی به ما اعلام کرده است.

سعدی‌پور اضافه کرد:  همچنین رئیس شبکه بهداشت رامسر از ابتلای هشت نفر به کرونا در این شهرستان خبر داده است.

وی یادآور شد: البته یک اطلاعات غیر رسمی مبنی بر ابتلا 35 نفر را دریافت کردیم که مورد تایید نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، اضافه کرد: در صورت مشاهده علائم کرونا و دریافت نتیجه قطعی مبنی بر ابتلا به کرونا اقدام به تعطیلی دو هفته‌ای مدرسه می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه این دانش‌آموزان در مقطع متوسطه دوم مشغول تحصیل بودند، گفت: مدرسه‌ای که این دانش‌آموزان حضور داشتند را به مدت دو هفته تعطیل کردیم.

قاسم اویس سرپرست معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در پاسخ مدیرکل آموزش و پرورش مازندران مبنی بر اینکه دانشگاه اطلاعات دانش آموزان مبتلا به کرونا را در اختیارشان قرار نمی‌دهد،افزود: متولیان آموزشی خودشان در مدارس حضور دارند و می‌توانند اطلاعات دانش‌آموزانی که علائم دارند را کنترل و تعداد دانش‌آموزان مبتلا را استخراج کنند.

وی اضافه کرد: آیا ما می‌توانیم هر روز نسبت به بازرسی از مدارس اقدام کنیم که تعداد مبتلایان را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم، بیشترین دسترسی به دانش‌آموزان را مدیران مدارس و متولیان آموزش و پرورش دارند، اگر ما در بازدیدهای دوره‌ای متوجه ابتلا کرونا دانش‌آموزان شویم به آنها اعلام می‌کنیم، اینکه هر روز بخواهم گزارشی از مدارس استان داشته باشم، غیرممکن است.

 /۸۶۰۰۴/ج/م

 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.