پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آیین آغاز ساخت دومین کشتی تجاری ۳۵۰۰ تنی مازندران

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر،  سیدمحمود حسینی‌پور امروز سه شنبه در آیین آغاز ساخت دومین کشتی تجاری ۳هزار و ۵۰۰ تنی مازندران در کشتی سازی صدرا بهشهر اظهار کرد: این کشتی یکی از پروژه‌های ملی کشور است که با سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه اقتصاد دریامحور و تاکیدات رئیس جمهور فعالیت‌های دریامحور در خزر اتفاق افتاد.

وی افزود: ساخت و تجهیز این کشتی، مزیت بزرگی برای کشور و فعالیت‌های تجاری است که با ۳ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری اجرایی شده است.

مشخصات فنی پروژه

 به گفته استاندار مازندران، عملیات اجرایی دو فروند کشتی ۳ هزار و ۵۰۰ تنی در صدر آغاز شد و در آذرماه سال آینده اولین شناور تولید ساخت صدرا را در اختیار فعالیت بنادر قرار خواهیم داد و دومین شناور هم در ۲۲ بهمن سال آینده تحویل داده می‌شود.

حسینی‌پور گفت: تمام مجموعه‌های مرتبط با شناور در کشور در صدرا گرد هم آمدند تا به توسعه مورد نظر برسیم و باید تلاش شود تا در سال ۵ فروند کشتی که نیازمندی‌های خزر بیش از این است، وارد دریا شود.

 وی یادآور شد: تلاش داریم تا با ظرفیت‌سازی بتوانیم به سیاست‌های ابلاغی رهبری جامه عمل پوشانده و فعالیت تجارت با کشورهای همسایه و cis  را گسترش دهیم.

استاندار مازندران و جمعی از مسؤولان بندر و کشتی‌سازی صدرا

استاندار مازندران گفت: برای فعال کردن کریدور شمال به جنوب باید این زیرساخت‌ها اجرایی شود که باقوت در حال انجام است.

حسینی‌پور افزود: برای تربیت پرسنل آینده این مجموعه رایزنی‌هایی با دانشگاه نوشیروانی و مجموعه دانش‌بنیان انجام شده تا به توسعه بیشتری در این بخش دست یابیم.

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/م/ض


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.