پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آیت الله نظری: آداب و رسوم و سنن مازندران از سوی دستگاه‌های فرهنگی به جامعه شناسانده شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله عبدالله نظری خادم‌الشریعه عصر امروز در دیدار مدیرکل و معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد مازندران با اشاره به سابقه علوی و شیعی مازندران، اظهار داشت: مبانی دینی، فقهی، آداب و رسوم و سنن مازندران از سوی دستگاه‌های فرهنگی به جامعه شناسانده شود. مازندران مهد عالمان شیعه و استان دین و فقاهت بوده و باید نقش علمای دین در تشکیل حکومت شیعی و علوی مازندران در قالب کتاب منتشر شود.

این عالم برجسته مازندران با اشاره به اینکه شاعران و ادبا با زبان شعر، پیشتازی مازندران در علوی تبار و شیعه پروری را به مردم بیشتر معرفی کنند، تصریح کرد: مبانی معرفتی، فقهی و سبک زندگی اسلامی در دستگاه فرهنگی و هنری مازندران بیشتر ترویج شود.

نظری خادم الشریعه با بیان اینکه ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در مازندران دارای سبقه‌ای طولانی است، گفت: نباید آئین‌های مذهبی گذشتگان به فراموشی سپرده شود و دستگاه‌های فرهنگی و دینی استان هوشیاری‌های لازم را در این زمینه صورت دهند.

وی با اعلام اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران دارای سابقه درخشانی در حوزه شعر و ادب است، تصریح کرد: متولی فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نسبت به حمایت از شاعران آیینی و فاخر استان اقدام کند.

‌محمود شالویی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه مردمان مازندران دارای سابقه بالایی در ادب و شعر هستند، گفت: عالمان دینی، متولیان فرهنگ و هنر استان را در نشر معارف دینی و معرفتی کمک‌کار باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون همایش‌های متعددی در راستای تجلیل از مفاخر و فرزانگان استان برگزار شده است، افزود: ارشاد مازندران از برگزاری همایش‌های فرهنگی و مذهبی و ترویج فرهنگ غدیری حمایت می‌کند.

 / ز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.