پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آیت‌الله رئیسی: رکود در کارخانه نساجی مازندران رنج‌آور است

0


به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه صبح امروز در حاشیه سفر به مازندران در جمع کارگران کارخانه نساجی قائم‌شهر اظهار کرد: این کارخانه در سال ۱۳۸۸ واگذار شد و متاسفانه فردی که این کارخانه به او واگذار شد، نتوانست به تعهد خود مبنی بر اشتغالزایی برای ۲ هزار نفر و افزایش تولید در کارخانه عمل کند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌های عظیمی در کارخانه نساجی قائم‌شهر وجود دارد، خطاب به کارگران این واحد تولیدی گفت: اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین سرمایه این کارخانه، شما نیروهای پرتلاش و فنی آن هستید و علاوه بر این، تجهیزات و ماشین‌آلاتی که در این کارخانه وجود دارد سرمایه‌های ارزشمندی محسوب می‌شوند که جایز نیست بدون بهره‌برداری باقی بمانند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: با توجه به فرموده‌های مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، خوشبختانه بخشی از کارخانه نساجی قائم‌شهر راه‌اندازی و قسمتی دیگر نیز در مسیر بهره‌برداری قرار دارد و بنا بر آن شده است که ظرف حداکثر پنج ماه آینده، باید خط تولید جدید نساجی قائم‌شهر راه‌اندازی شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف کارخانه نساجی قائم‌شهر از حیث مالکیت گفت: ظرف دو ماه و نیم آینده هیأت داوری باید وضعیت این کارخانه را به لحاظ مالکیت مشخص کند و ما در این زمینه تاکیدات لازم را انجام داده ایم و مسوولان قضایی نیز پیگیری‌های مربوطه را در این خصوص انجام خواهند داد.

این مسؤول مقوله وام کارگری مرتبط با نیروهای کارخانه نساجی قائم‌شهر را از موضوعات مهم دانست و یادآور شد: از استاندار مازندران خواستیم ظرف مدت کوتاهی با رایزنی و تعامل با بانک عامل، موضوع تعیین تکلیف وام کارگری مرتبط با نیروهای کارخانه نساجی قائمشهر را منطبق با مقررات و قوانین موجود برنامه‌ریزی کند تا مشکل کارگران حل شود.

وی افزود:اینکه ببینیم رهبر معظم انقلاب همواره بر رونق و جهش تولید تاکید دارند و جوانان ما هم آماده کار و تلاش هستند، اما زمینه کار برای آنان فراهم نیست ، واقعا انسان را غصه‌دار می‌کند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: اینکه کارخانه نساجی مازندران روزی صادر کننده انواع پارچه به کشور‌های اروپایی بوده و کارگران زیادی از مازندران و دیگر استان‌ها در آن مشغول به کار بودند و الان با کمترین ظرفیت مشغول به کار است اصلا قابل پذیرش نیست.

رئیس قوه قضاییه ضمن ابراز امیدواری نسبت به رونق گرفتن صنعت نساجی در کشور تصریح کرد: رکود کارخانه نساجی مازندران که ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار نفر را دارد و به علل مختلف هم اکنون با کمترین ظرفیت مشغول به فعالیت است برای ما رنج‌آور است.

این مسؤول تاکید کرد: باید از مدیریت خوب کارخانه نساجی قائمشهر که با وجود وجود مشکلات حقوقی اجازه توقف کار تولید در این واحد را نداد قدردانی کرد.

وی در پایان گفت: مردم مازندران انسان‌هایی اهل کار، تلاش و مجاهدت هستند و این موضوع را در دوران دفاع مقدس در قالب لشکر ۲۵ کربلا به نمایش گذاشتند، کارخانه نساجی قائمشهر نیز با همت و پشتکاری همین مردم به مانند نگینی خواهد درخشید.

 /۸۶۰۰۴/ج/خ




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.