پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آیت‌الله لائینی: با شور و شعور مهدوی باید به جنگ یاس و ناامیدی برویم

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری مهدویت استان با موضوع برنامه‌ریزی جهت جشن‌های نیمه شعبان، ضمن تبریک ایام دهه فجر و روز ۱۳ رجب، سالروز میلاد حضرت علی (ع) و ایام بعثت پیامبر و اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: جریان مهدویت بسیار بسیار فراتر از آنچه که ما تصور می‌کنیم است، در برنامه‌ریزی‌ها و کارهای خودمان اگر به جایی برسیم که فکر کنیم دیگر کافیست نشان از این دارد که این سوژه و جریان را آنطور که باید نشناختیم.

وی تاکید کرد: هر کدام از ما باید به‌گونه‌ای باشیم که گرمابخش باشیم اینکه در جایی باشیم که گرم شویم فایده‌ای ندارد چرا که بناست که شما استان را گرم بکنید با اتصال قلبی به کانون نور و حرارت باید گرما ببخشید، اعضایی که با صحبت در جلسه گرم می‌افتند نمی‌توانند در جامعه گرمای مهدوی ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار پیگیری‌های جدی و قوی در حوزه مهدویت شد و گفت: در این مسیر در راستای بزرگداشت این وعده و موعودی که خدا آن را بزرگ شمرده است و ایده، آمال و امید تمام عالم است، هیچ چیز نباید غافل‌کننده باشد باید کاری کنیم که فراموش نشود.

امام جمعه ساری یادآور شد: هر وقت که شور و شعور انقلابی ما ضعیف می‌شود باید متوجه حادثه عاشورا و کربلا شویم و از آنجا شور و شعور انقلابی دریافت کنیم، شور حسینی هشت سال انقلاب ما را پیروز کرد، شور زینبی ۶سال دفاع از حرم ما را پیش برد و پیروز کرد و سیاست‌های نظام سلطه را نقش بر آب کرده است.

این مسؤول اضافه کرد: با شور فاطمی باید به جنگ با تهاجم فرهنگی برویم، با شور و شعور مهدوی باید به جنگ یاس و ناامیدی رفته و فرج حتمی خدا را برجسته کنیم و نگذاریم که جامعه دچار ضعف و ناامیدی شود که بزرگترین لشکر شیطان همین است و دشمنان میخواهند همین را ترویج کنند.

محمدی‌لائینی با اشاره به این بحث که در چه دستگاه‌ها و نهادها برنامه‌های مذهبی را داشته باشیم، عنوان کرد: این بسیار خوب است مثلا در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه فرهنگیان که مقام معظم رهبری به این مورد اشاره داشتند، لازم است و همینطور فضای کلی جامعه باید فضای نشاط، شور، هیجان و رنگ و لعاب عمومی جامعه و شهر باید معلوم باشد که نیمه شعبان است.

وی گفت: در گذشته جشن نیمه شعبان در کوی و برزن توسط نوجوانان به زیبایی برگزار می‌شد، الان هم باید همه کوچه‌ها و خیابان‌ها تبدیل به نمایشگاه جشن مهدوی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: ما هم برای عامه مردم باید برنامه داشته باشیم و هم اینکه کارهای معرفتی انجام بگیرد، طرح هزار و ۲۰۰ شبهه در چهار ماه نشان دهنده این است که دشمن به اهمیت این نقطه  به عنوان تاریخ واقف شده است و نمی‌خواهد پایان تاریخ این باشد، فکر می‌کنند اگر لیبرالیسم حاکم باشد دنیا پر از عدل می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: پس دشمن می‌خواهد تابلوی چشم نواز از آینده که در ادیان به‌خصوص دین اسلام ترسیم شده را سیاه کند، ما هم باید در مقابل به موازات کارهای اجتماعی و برگزاری جشن، برنامه‌های معرفتی داشته باشیم، در این برنامه‌ها اولا باید یک روایتگری درست از ماجرای مهدویت و ظهور داشته باشیم، متنی صحیح باید وجود داشته باشد تا بسیاری از شبهات را به‌صورت زیربنایی از بین ببرد.

وی خواستار تشکیل جلسات معرفتی به‌خصوص برای نخبگان جامعه شد و گفت: اگر بتوانیم ۱۲ جلسه در ۱۲ نقطه یا شهر مثلا در دانشگاه فرهنگیان برگزار کنیم خوب است، چرا که اگر خواص روشن شوند عوام نیز روشن خواهند شد، باید اطلاعات لازم از نگاه دنیای امروز به جریان مهدویت و اقدامات مثبت و منفی که امروز در راستای این جریان وجود دارد رد و بدل شود، امید آنکه هم به شور و هم به شعور و معرفت توجه کنیم، همچنین باید به فرهنگ نماز توجه کنیم، باید در دل‌ها نورانیت ایجاد کنیم نورانیت همان عبادت است، کسی که اهل نماز باشد شبهات تاثیری بر او ندارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.