پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

«آیت‌الله روحانی» کلامش و عملش برای خدا بود/برخواستن موج انقلاب اسلامی از بابل

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مراسم شهادت امام هادی (ع) و بیست‌ و سومین سالگرد ارتحال آیت‌‌الله روحانی «نماینده فقید ولی فقیه در استان مازندران»، با حضور نماینده ولی فقیه در استان مازندران، مدیران استان و شهرستان در حوزه‌ علمیه خاتم‌ الانبیا (ص) صدر بابل برگزار شد.

آیت‌‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم، اظهار کرد: از جمله خصلت‌های نیک مرحوم آیت‌الله روحانی این بود که همه افراد را به ارزش‌های دینی پیشنهاد می‌کرد، ایشان مثل کوه استوار بود و در مقابل ارزش‌های غیر‌دینی کوتاه نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه این روحانی در ۵ سالگی پدرش را از دست داد و مادرش با کارگری خرج منزل را می‌داد، افزود: به همین دلیل تا سن ۱۸ سالگی به مدرسه نرفته بود و در مکتب‌خانه بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کارهای بسیار عظیمی ایشان برای سطح استان انجام داد، اضافه کرد: یکی از کارهای ماندگارش پل کله بست بود که باید بگوییم این روحانی دنبال ساخت‌وساز شخصی برای خود نبودند بلکه برای مردم کار می‌کردند.

این مسؤول با بیان اینکه احسنت به مردم اون منطقه که اسم کله بست را به هادی شهر تغییر دادند، تصریح کرد: موضوع دوم، آزاد کردن ملحقات مدرسه فعلی یعنی مدرسه صدر است.

معلمی با اعلام اینکه موج انقلاب در مازندران با محوریت مرحوم آیت‌الله روحانی از بابل برخواست، تصریح کرد: زمانی قبل انقلاب ایشان اسم رهبری را روی منبر می‌بردند و رساله امام را پخش می‌کردند، کسی جرات چنین کاری را نداشت.

وی با یادآوری اینکه یادم می‌آید یک سال قبل انقلاب وقتی اسم امام را بالای منبر بردند، به زندان ساواک منتقل شدند، اظهار کرد: عموما بنده در جریان کارهایشان بودم، در یکی از شهرها دعوت‌نامه‌ای را از سوی مرحوم آیت‌الله روحانی خدمت یکی از روحانیون آن زمان در یکی از شهرهای مازندران برده بودم و گفته بودم هم در شهرتان و هم در جلسه‌ها حاجی را یاری کنید که این روحانی در پاسخ گفتند:” من مثل برخی از روحانیون (مرحوم روحانی) نیستم که عمامه من را یک سمت بکشند و عبا را یک سمت دیگر و دنبال دردسر نیستم.” همین فرد بعد انقلاب به من گفتند اگر شما حاج آقای معلمی بخواهید من امام جمعه این شهر می‌شوم که من آنجا گفتم آن حرف‌تان را به یاد دارید!؟

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مرحوم آیت‌الله روحانی کلامش، عملش، نگاهش برای خدا بود، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله روحانی زمانی که مرحوم آیت‌الله کوهستانی زنده بودند، محضرشان شرف‌یاب می‌شد و می‌گفت: « ایشان واقعا روحانی است.» در این حد بدون ریا و فردی مخلص بودند.

 /۸۶۰۳۴/ج/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.