پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آیت‌الله آملی لاریجانی: شناساندن الگوهای اخلاقی راه و روش عملی برای تعالی روح جامعه است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه امروز در نخستین آیین نکوداشت مرحوم آیت الله شیخ علی اکبر الهیان مه در مصلی جوادالائمه(ع) شهرستان رامسر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از امور مهمه در زمان ما شناساندن الگوهای اخلاقی است که مرحوم آیت الله الهیان یک الگو بود و شناساندن الگوهای اخلاقی راه و روش عملی برای تعالی روح جامعه است.

وی یادآور شد: هزاران هزار ملافه در فلسفه اخلاقی ذکر شده و گرایش‌های مختلف در غرب کار می‌کنند و امروز ساختن اخلاق فضیلت و ساختن آن مهم است و الگوهای اخلاقی شیوه اصیل بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: الگو از قرآن و اهل بیت توسط  ائمه‌ ما ساخته‌ می‌شد و امروز عرضه الگوهای اخلاقی برای تعالی جامعه است.

آملی‌لاریجانی خاطرنشان کرد: اوصاف مرحوم الهیان در کنار اهل ذکر و مناجات بودن، اهل کرامات بودن آمده و آنچه مهم است روش صحیح اخلاقی زیستن و درست زندگی کردن که مساله امروز جهان است.

وی اظهار کرد: در سه چیز ایشان تاکید داشتند؛ بیداری شب و زنده نگه داشتن سحر و اصحال اصیل بودن و تلاوت قرآن قرآن زیارت ائمه اطهار(ع) از تاکیدات مرحوم الهیان بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: قرآن و روایات ائمه فراوان در مورد بیداری شب تاکید دارد و اینکه اهل ایمان شب را زنده نگه دارند که درون را بیدار می‌کند و تاکید مرحوم الهیان‌چیزی جز قرآن و اهل بیت(ع) نبود.

آملی‌لاریجانی با بیان اینکه حضور در این‌مجالس برای زنده کردن خود با قرآن و آیات قرآنی است، یادآور شد: کلام حق است و قرآن تعابیر حق است.

وی گفت: خداوند نور آسمان‌ها و زمین است و وقتی نمی‌بینیم مشکل از ماست و آیت الله الهیان این موارد را دیدن و آن را رها کرده بودند و گرفتاری ما از عدم فهم این است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله الهیان و اساتید ایشان را درک نکردیم و حالا می‌بینیم که زندگی مطابق با قرآن داشتند.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فردا در مسجد صاحب‌الزمان نور دیدار مردمی دارد و دیگر برنامه او دیدار با خانواده شهدا در محمودآباد خواهد بود.

پایان پیام/۸۶۰۰۲/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.