پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آیا باغ پرندگان خانه درنای رویا می‌شود؟

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، چشم‌انتظاری‌ها به سر رسید، حتی دیگر درنای رویا هم از آمدن درنای امید، ناامید شد؛ پانزدهمین سفر درنای امید متفاوت بود، چون جفت بلژیکی با درنای امید همراه شد اما رفیق نیمه راه از آب درآمد.

جفت بلژیکی درنای امید سال گذشته در سفری که مهمان فریدونکنار شد، با این پرنده همراه و پرواز این دو پرنده ۱۴ اسفند ماه سال گذشته بعد از ۱۴ سال تنهایی با همسفر آغاز شد، اما این سفر، سفر کوتاهی بود و درنای رویا بعد از ۶ روز همراهی با درنای امید در منطقه عباس‌آباد مازندران زمین‌گیر شد.

براساس تصمیمات گرفته شده درنای رویا زنده‌گیری و با رعایت تمام پروتکل‌ها به فریدونکنار منتقل و در ادامه هم براساس پروتکل در ارتباط با نگهداری این پرنده تصمیمات لازم گرفته شد.

این پروژه از ابتدا زوایای مختلف داشت، طوری‌که چشم‌انتظاری درنای رویا هم طولانی شد و در پایان هم درنای امید در فریدونکنار حضور نیافت اما موضوع مهم تعیین تکلیف درنای رویا است که باید تصمیمات لازم در ارتباط با نگهداری این پرنده البته با رعایت پروتکل‌ها گرفته شود.

البته از بازار داغ تحلیل‌ها از نیامدن درنای امید بگذریم موضوع مهم بحث تعیین تکلیف درنای رویا است که باید با رعایت پروتکل‌ها باشد.

*رویا در طبیعت رهاسازی نمی‌شود

عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: نمی‌توان درنای رویا را در طبیعت رهاسازی کنیم، در ارتباط با نگهداری درنای رویا، باغ پرندگانی در فریدونکنار پیشنهاد شد که هم کار تخصصی انجام می‌شود و هم عملکرد آن مورد تایید است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران بیان کرد: براساس نظر سازمان حفاظت محیط‌زیست اینکه این پرنده در کنار پرندگان قرار گیرد در ارتباط با موارد بیماری و سایر بررسی شود.

کاویان تصریح کرد: درباره اینکه درنای رویا در این مکان نگهداری شود مقرر شد از سازمان حفاظت محیط زیست بازدیدی از باغ پرندگان انجام شود تا به جمع‌بندی نهایی در این زمینه برسیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ/ض


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.