پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آنچه یاسر خاسب از «اراتریو عدالت» می‌گوید

یاسر خاسب امیدوار است، نمایش «اُراتُریو عدالت» به کارگردانی بابک مهری دریچه‌ای تازه را در زمینه کارهایی با نگاه دینی و مذهبی باز کند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری، به نقل از ایسنا، این هنرمند که طراحی حرکات نمایش «اُراتُریوعدالت» را برعهده دارد، در مورد ویژگی‌های این نمایش که براساس متن نهج‌البلاغه اجرا خواهد شد، گفت: «اجرای این نمایش ایده جالبی بود که از سوی آقای مهری مطرح شد و ابعاد و شکل کار نشان می‌دهد که برای نخستین بار است که چنین کاری در ایران روی صحنه می‌رود. تاکید آقای مهری بر این است که علاوه بر بخش موسیقی فضای صحنه و نمایشی کار هم برای مخاطبان جذابیت داشته باشد و به لحاظ تصویری نیز آنچه روی صحنه اتفاق می‌افتد، مفاهیم مورد نظر را منتقل کند.»

 

او در پاسخ به این پرسش که حس و حال محتوای نمایش که براساس سخنان امیرالمومنین علی (ع) است در اجرا چطور انتقال یافته، ادامه داد: «بیشتر تاکید آقای مهری این بود کل کار مانند یک پیکره عمل کند، یعنی علاوه موسیقی و گروه کُر، بخش تصویری هم با محتوای نمایش هم‌خوان باشد. همین هماهنگ کردن بخش‌های مختلف است که جزو جذابیت‌ها و البته دشواری‌های این نمایش محسوب می‌شود. »

 

این طراح در مورد تفاوت‌های این کار با کارهایی که پیش از این از او دیده شده، گفت: «نمی‌توانم بگویم تفاوت از زمین تا آسمان است، این کارها هم‌ریشه و هم‌خون هستند، اما مدل اجرایی در این کار با دیگر کارهایم متفاوت است. ما دراین کار علاوه بر هماهنگی با گروه خودمان باید با یک گروه بزرگتر که در مجموعه 100 نفر هستیم، هماهنگ باشیم. این یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد «اُراتُریوعدالت» است.»

 

خاسب همچنین ادامه داد: «معمولا در مورد کارهای مذهبی و به خصوص کارهایی که در ایام محرم اجرا می‌شود، توقعی مشابه وجود دارد، اما در این کار تلاش شده تا دریچه‌ای تازه به سوی اتفاقات خوب باز شود و حرکتی رو به جلو داشته باشیم.»

 

این هنرمند ابراز امیدواری کرد با وجود کمبود زمان برای تمرین‌ها، کاری هماهنگ و قابل دفاع روی صحنه برود.

 

نمایش «اُراتُریوعدالت» از چهارم تادهم آبان ماه درتالاروحدت روی صحنه خواهد رفت.

 

پایگاه خبری چهاردانگه ساری: یاسر خاسب، کارگردان و بازیگر مطرح و بین المللی تئاتر کشور است. ایشان اهل روستای بالاده از توابع منطقه ی دوسرشمار، دهستان چهاردانگه بخش چهاردانگه و متولد شهرستان بهشهر و اکنون ساکن تهران هستند. آقای خاسب تاکنون اجراهای زیاد و موفقی در مقام کارگردان و بازیگر در عرصه ی تئاتر و در سطح بین المللی انجام داده و به چندین کشور برای اجرا سفر کرده اند. ایشان سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» هستند. در ضمن آقای خاسب فرزند شهید عبدالخالق خاسب، یکی از شهدای گرانقدر بخش چهاردانگه می باشند. پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، برای ایشان در عرصه ی هنری و همه ی عرصه های زندگی آرزوی بهروزی و موفقیت می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.