پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

‌آنتن‌دهی ضعیف موبایل و قطعی اینترنت در یکی از لاکچری‌ترین مناطق چالوس

0

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، نارضایتی از وضعیت آنتن‌دهی فقط مربوط به نقاط دوردست و صعب‌العبور نیست بلکه نقاطی از منطقه رادیو دریا در دل شهر چالوس از چنین وضعیتی رنج می‌برند.

هر چند در سال‌های اخیر اقدامات خوب برای زیر پوشش قرار دادن موبایل و اینترنت در بیشتر نقاط شهرستان چالوس انجام شده اما این مشکلات در شهر چالوس همچنان پابرجاست.

یکی از مخاطبان فارس با فرستادن پیامکی به خبرنگار فارس اینگونه اعلام نارضایتی می‌کند که ساکن یکی از کوچه‌های خیابان رادیو دریا چالوس هستم و فاصله چند قدمی با دریا داریم اما در این منطقه آنتن دهی نداشته و اینترنت نیز به کرات قطع می‌شود.

خبرنگار فارس با حضور میدانی در این منطقه خبر را تأیید کرد و به گفت‌وگو با ساکنان پرداخت.

دانشجوی ساکن در یکی از کوچه‌های دریای شرقی که برای انجام کارهای دانشگاه خود نیاز به استفاده از اینترنت دارم اما در این عصر نمی‌توانم در واحد مسکونی از این خدمات بهره‌مند شوم.

مرادی یکی از ساکنان در این منطقه می‌گوید: با توجه به اینکه نوزاد چند ماهه دارم بسیاری از کارها از جمله خرید پوشاک را در بستر فضای مجازی انجام می‌دهم اما ضعف آنتن‌دهی اینترنت منجر به اتلاف وقت برایم شده است.

مشکل آنتن‌دهی مرتفع خواهد شد

مرتضی مختاری مدیر مخابرات نوشهر، چالوس و کلاردشت با بیان اینکه مشکل آنتن‌دهی منطقه رادیو دریا به چهار سال پیش برمی‌گردد، گفت: در سال جاری دو سایت در خیابان رادیو دریا احداث شد و اما مشکل آنتن‌دهی کاملا مرتفع نشده است.

وی به مکاتبات برای اجاره زمین در یکی از نقاط دیگر منطقه رادیو دریا با شهرداری چالوس اشاره کرد و بیان کرد: اگر توافقات انجام شود دکل سوم تا قبل از سال و نهایتا فروردین‌ماه احداث و مشکل آنتن‌دهی مرتفع خواهد شد.

مدیر مخابرات نوشهر، چالوس و کلاردشت با بیان اینکه بعد از احداث دکل سوم آنتن‌دهی جاده ساحلی مشخص می‌شود،گفت: بعد از تست اگر سایت سوم پاسخگو منطقه نبود نیاز به سایت جدید در سمت ساحل نیز است.

وی با بیان اینکه هر سایت حدود ۵ میلیارد هزینه دارد، افزود: تکنولوژی ایجاب می‌کند برای پهنای باند بیشتر فاصله دکل‌ها را کوتاه کنیم و از سال گذشته تاکنون حدود ۷ میلیارد تومان برای منطقه رادیودریا هزینه شده است.

پایان پیام/۸۶۰۶۱/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.