پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آموزش فردی و گروهی بهزیستی به ۱۰هزار نفر در سوادکوه

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، رئیس اداره بهزیستی شهرستان سوادکوه از ارائه آموزش های فردی و گروهی به بیش از ۱۰هزار نفر در این شهرستان خبر داد و گفت: افتتاح اولین مرکز تخصصی مشاوره و یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان،  علاوه بر دسترسی آسان‌تر موجب کاهش هزینه برای افراد می‌شود.

عاطفه مرادیان امروز ۳ مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بهزیستی تنها نهاد دولتیِ متولیِ سلامت اجتماعی مردم است، هر کجا که آسیب هست، ردپایی از افرادی که آموزش ندیده‌اند وجود دارد.

وی افزود: رسالت ما نه فقط آگاه‌سازی جامعه هدف بلکه عموم مردم است، چراکه ویروس‌ها در اجتماع وجود دارد و فقط باید واکسینه درست و بهنگام انجام شود و فرزند سالم نتیجه یک خانواده آگاه است.

رییس بهزیستی سوادکوه تعداد پرونده‌های مراجعه کننده به این نهاد خدمات رسان در شهرستان را بیش از ۱۲۰۰ مورد برشمرد و اظهار کرد: از این تعداد، ۱۰۰۰ نفر دارای معلولیت و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار و کودکان امداد بگیر هستند که البته با توجه به بعد خانوار، افراد تحت پوشش ما بسیار بیشتر از این تعداد است.

این مسئول یادآور شد: عملکرد مناسب بهزیستی سوادکوه سبب شد تا خیرین پای کار بیایند و در سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد ریال به کمک مردمی به بهزیستی شهرستان سوادکوه بوده است.

مرادیان در خصوص سرجمع کمک‌های نقدی و غیرنقدی در حوزه اشتغال، مسکن و حمایت خیرین در طی سال گذشته گفت: در این مدت ۲۲ میلیارد تومان شامل ۱۰۰ وام خوداشتغالی به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان و در حوزه مسکن ۱۲۰ نفر به مبلغ ۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض یا وام پرداخت شد، همچنین ماهانه به یک هزار و ۵۴ نفر بیش از ۹۰۰ میلیون تومان و به ۱۴۹ نفر حق پرستاری مبلغ ۳۱۲ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

رییس بهزیستی سوادکوه خاطرنشان کرد: در طی سال گذشته برای ۱۲۰۰ کودک ۳ تا ۵ سال شهرستان بینایی‌سنجی و ۳۰۰ نفر شنوایی‌سنجی و ۴ مورد آزمایش ژنتیک انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه بالای آزمایش ژنتیک و در راستای کاهش بیماری‌های ژنتیک، به خانواده‌های دارای معلول و حتی افراد با وضعیت اقتصادی نامناسب برای این آزمایش‌ها کمک می‌شود.

مرادیان با اشاره به اجرای طرح جهادی پنج‌شنبه‌ها در روستاهای شهرستان گفت: از جمله نتایج مثبت این اقدام شناسایی ۵۰ فرد معلول جدید بود. برخی از این افراد دارای معلولیت، نمی‌دانستند حتی با وجود دارا بودن حقوق، می‌توانند تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرند.

 در سیل ماه اخیر شهرستان سوادکوه، تعداد ۲۳ خانواده جامعه هدف بهزیستی دچار آسیب شدند که مرادیان در این خصوص اشاره کرد: علاوه بر کمک مادی، یکی از موارد مهم پس از وقوع بلایای طبیعی، حمایت روانشناختی و مشاوره به افراد آسیب دیده است تا سلامت روانی این افراد به مخاطره نیفتد.

رئیس بهزیستی سوادکوه یکی از چالش‌های شهرستان را پوشش‌دهی اورژانس اجتماعی برای شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی( به خاطر وسعت منطقه) برشمرد و با اشاره به زمان طلایی کمک‌رسانی در این حوزه بر ضرورت تفکیک اورژانس اجتماعی دو شهرستان تأکید کرد و یادآور شد: تلاش‌های ما تا کنون نتیجه نداده است و این  موضوع، پیگیری مسئولان شهرستان سوادکوه شمالی را برای استقرار اورژانس اجتماعی یا پایگاه اجتماعی را می‌طلبد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.