پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آموزش‌های پهپادهای سطحی و زیرسطحی در دانشگاه علوم دریایی نوشهر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری در نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز ارتش و یاد و خاطره شهدای ارتش از جمله صیاد شیرازی و سپهبد قرنی به یکی دیگر از تدابیر معمار کبیر انقلاب در بیست‌ونهم فروردین اشاره و اظهار کرد: معمار کبیر با دانایی و هوشیاری و با نامگذاری روز ارتش در این روز توطئه بزرگ دیگر نظام سلطه را خنثی کرد.

وی گفت: در اوایل انقلاب و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نظام استکباری که فکر نمی‌کرد ملت غیور ما دست به این اقدام با ارزش بزنند، شروع به ضربه زدن به این نظام می‌کرد.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی نوشهر به تیزبینی و دوراندیشی فرمانده کل قوا برای جلوگیری از این توطئه اشاره و اظهار کرد: دشمن در آن دوران تصمیم داشت به تنها سازمان نظامند دفاعی قدرتمند کشور را خدشه وارد کند که با تدبیر مقام معظم رهبری خنثی شد.

وی با بیان اینکه وجود ارتش در قبل از انقلاب که یک عامل بسیار مهم و اثرگذار در پیروزی انقلاب بود،گفت: بدنه اصلی ارتش با ملت و مردم بود و در دوران انقلاب، دفاع مقدس، پس از دفاع مقدس، بلایای طبیعی، در دوران کرونا و … ارتش ثابت کرد که این تدبیر فرماندهی کل قوا در اوایل برای این نظام و ملت موثر بوده است.

رودسری ضمن بیان اینکه وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم در زمان‌های مختلف با درگیری یا بدون درگیری بخشی از خاک کشور را از دست دادیم، افزود: در دوران دفاع مقدس و با حضور نیروهای مسلح، به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران وجبی از خاک کشور را از دست ندادیم و عزت ما در دنیا حفظ شد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب تاکنون برای تامین نیازمندی‌ها در زمین، هوا و دریا تلاش کرد، به گونه‌ای که دست نیاز به سوی کشور خارجی دراز نکند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی نوشهر به استفاده تجهیزات با تکنولوژی بالا در نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر تمام تجهیزات نظامی با فناوری بالا با بهره‌گیری از توان و اندیشه دانشجویان کشور و دانشجویان این مرز و بوم در این دانشگاه ساخته می‌شود در حالی که پیش از انقلاب برای تعمیرات شناورها و ناوگروه‌ها وابسته به بیگانگان بودیم.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با کشورهای قدرتمند جهان از جمله روسیه و چین رزمایش‌های مشترک در سواحل جنوبی و مکران برگزار می‌کند که این اقدام لرزه بر تن استکبار جهانی انداخته است.

رودسری با بیان اینکه امروز در نیروی هوایی، زمینی و دریایی به تجهیزاتی دست یافتیم که نه تنها نیازمندی‌های امنیتی و دفاعی خود را تامین می‌کنیم بلکه این آمادگی وجود دارد حتی این تجهیزات نظامی در صورت نیاز به سایر کشورهای دوست هم صادر کنیم.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر تصریح کرد: در زمان حاضر شناورهای نیروی دریایی ارتش فقط در حوزه خلیج فارس و بندرعباس مشغول تامین امنیت از مرزهای آبی نیستند بلکه برای امنیت اقتصادی هم هزاران مایل در آن سوی مرزهای آبی حضور دائم دارند.

رودسری به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آنچه تولید می‌کنیم قانع نباشیم اشاره کرد و گفت: همین باعث شده همه همکاران در نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تلاش شبانه‌روزی در عرصه زمین، دریا و هوا هیچگونه کسری تجهیزات نداشته باشیم تا چشم طمع دشمن به زمین دریا و هوا وجود نداشته باشد.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر تصریح کرد: ناوگروه ۳۶۰ برای نخستین بار در طول تاریخ ساخته و پرداخته توان علمی دانش آموختگان همین دانشگاه بوده است که تجهیزات کاربردی و حضور افسران ما در کشورهای دوست و همسایه مورد استفاده قرار گرفته است.

پایان پیام/۸۶۰۶۱/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.