پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آملی‌لاریجانی: تمدن غرب از فرهنگ شهید و شهادت فهمی ندارد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت الله صادق آملی لاریجانی امروز ششم آذر ماه در نشست هم‌اندیشی با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، نخبگان و تشکل‌های ایثارگری مازندران، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب، تمدن اسلامی در کشورمان شکل گرفت و اساس دشمنی غرب، آمریکا و متحدانش با نظام اسلامی نیز ناشی از همین امر است.

وی افزود: سران استکبار از تمدن نوین اسلامی که به برکت خون پاک شهدا در کشورمان شکل گرفته، در هراس و به این فکر هستند که تمدن اسلامی را چگونه از بین ببرند و برای رسیدن به اهداف شوم و پلید خود نیز تمام امکانات و ظرفیت‌های خود را نیز بسیج کرده‌اند.

آیت الله لاریجانی خاطرنشان کرد: دشمنان با به راه انداختن شبیخون فرهنگی، قصد دارند که تمدن نوین اسلامی را از بین ببرند غافل از اینکه این درخت تنومند که ریشه در اعماق زمین و دل‌های ما دارد، با خون پاک شهدا آبیاری، شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به برکت خون پاک شهدا و زنده شدن تمام ارزش الهی و انسانی، ایران اسلامی اکنون به عنوان محور مقاومت شناخته شده است و تمدن غرب از فرهنگ شهید و شهادت هیچ شناخت و فهمی ندارند.

وی تاکید کرد: مشکل غربی‌ها با تمدن اسلامی این است که فهم درستی از جایگاه شهید و شهادت ندارند و از درک آن نیز که در قرآن کریم به صراحت به آنها اشاره شده است، عاجز هستند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: کلماتی که در قرآن بیان می‌شود و ما به سادگی از کنار آن می‌گذریم هر کدام معنای گسترده‌ای دارد، بزرگترین نعمت خداوند به ملت این بود که شهدایی در میان این ملت پیدا شدند که راه را برای خودشناسی باز کردند و امام راحل نخستین فردی بود که راه را برای کسب فهم کرامت انسانی رواج دادند.

وی در پایان یادآور شد:  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که بر حمایت از مظلومان عالم تاکید دارد، حقوق بشر که همان آزادی و عدالت اجتماعی است به خوبی رعایت شده است.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.