پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آملی‌لاریجانی: آیت‌‌الله کوهستانی شخصیت مغفول مانده جامعه ماست

0

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در اولین‌کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله شیخ محمد کوهستانی(ره) به میزبانی دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر اظهار کرد: زهد و ایثار و شخصیت این عالم ربانی فراوان است و باید الگوی ما باشد که علاوه بر جهاد علمی، طلاب را به تحصیل علم ترغیب و سفارش می‌کرد و بر تربیت اخلاقی آنان تاکید داشت.

وی افزود: ایشان بر اقامه‌نماز شب اصرار داشت و شرط طلاب برای حضور در مدرسه نماز شب خواندن بود که بسیار بیان شده است و راضی نبود طلبه‌ای که‌نماز شب نمی‌خواند در این مدرسه حاضر شود.

آملی‌لاریحانی گفت: در کنار علم، طلاب را به تربیت اخلاقی و تهذیب نفس سفارش می کرد و بر زندگی اخلاقی طلاب اهتمام داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: فهم قرآن با تطهیر باطن انجام‌ می‌شود و شأن و منزلتی برای قرآن وجود دارد که با تقوا حاصل می‌شود.

آملی‌لاریجانی بیان کرد: قرآن دارای حقایقی است که باید با شهود به آن رسید و در این قرآن آمده است؛ کسانی در این عالم هستند که اگر ولایت آنان را بپذیریم ولایت الله است که جز انبیای الهی و اهل بیت نیستند.

وی افزود: خانه‌ای که تلاوت قرآن دارد برای آسمان‌ ‌می‌درخشد و آیت‌الله کوهستانی تلاوت قران‌ می‌کرد و دعا و مناجات داشت تا برای اهل سما بدرخشد.

* عالم عامل بودن خلوت با حق تعالی و رفیق بودن با خداست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود یادآور شد: در حالات آیت‌الله کوهستانی بیان شد که عالم عاملی بود و یکی از بهترین موارد عالم عامل بودن خلوت با حق تعالی و رفیق بودن با خداست.

آیت‌الله آملی‌لاریحانی گفت: آیت‌الله کوهستانی بسیار سوره مزمل می‌خواند و کلام حق در آن شبهه و خطا نیست و اگر انسان سعی کند دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر آیت‌الله کوهستانی داشتیم، با میل نشد بلکه یک عمر تلاش علمی و تلاش مجاهدانه با هوای نفس داشت و هر چه سعی کنیم، برداشت خواهیم داشت.

به گفته آیت‌الله صادق لاریجانی، ایثار، مجاهدت و خدمت به خلق از سفارشات قرآن است و نماز شب مهمترین اصل است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انسان‌ بر خود مراقب دارد و این عالم بر خود مراقبت داشت و مسیر بی نهایت آخرت باور آیت‌الله کوهستانی شد و ما این بدن را مانند لباس دور می‌اندازیم و توشه راه آخرت، مال و مقام نیست و حقیقت انسانی است و لباس بدن اجازه نمی‌دهد، ببینیم.

آملی‌لاریجانی اظهار کرد: شناخت خود آدمی مهم است و اگر قدر خود را بفهمد، قدر قرآن و خلوت با خدا و نماز شب را می‌فهمد.

وی افزود: حق تعالی در خطاب به موسی(ع) می‌فرماید: ” اگر کسی مرا دوست دارد، با من خلوت می‌کند و من قلب‌های آنان را متحول می‌کنم”.

آملی‌لاریجانی گفت: اگر به روایت اهل بیت عمل شود با اعلا می‌رسیم و طوری باید زندگی کنیم که مدیون اهل بیت نباشیم.

پایان پیام/۸۶۰۰۲/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.