پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آمریکا از هیچ مسیری نمی تواند به اهداف خود علیه ایران برسد/باید موضع‌گیری شفاف در رابطه با حجاب داشته باشیم

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، اظهار کرد:مقام معظم رهبری در دیدار اخیر به نکات مهمی پیرامون نظم اشاره کرد که یکی از مصادیق آن برنامه‌ریزی است.

وی گفت: موضوع دیگر تحقق شعار سال چهار الزام و چند توصیه را بیان کرد که با این الزام‌ها و توصیه‌ها باید شعار سال را عملیاتی‌تر کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: موضوع دیگر بحث انتخابات است که یکی از مصادیق نظم است که با یک برنامه‌ریزی درست از هم‌اکنون باید زمینه مشارکت حداکثری مردم را انتخابات فراهم کنیم که باید انتخابات سالم و حضور حداکثری داشته باشیم.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: موضوع مهم دیگر بحث حجاب است براساس فرموده مقام معظم رهبری حجاب محدودیتی شرعی نه دولتی بوده که هم حرام شرعی و هم سیاسی است که در اینجا مساله نظام خودش را نشان می‌دهد، گاه مسؤولان ما خیلی حساب و کتاب و برنامه‌ریزی درستی ندارند.

وی با اعلام اینکه خلأ نظم و قانون در برخورد با برخی مظاهر بی‌حجابی، بدحجابی و کشف حجاب مشاهده می‌شود، اضافه کرد: باید نظم در این زمینه پیاده شود و دولت نیز در این زمینه مسؤول است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه باید موضع‌گیری شفاف در رابطه با حجاب داشته باشیم، خاطر نشان کرد: مردم در زمینه مطالبه دارند، دولت‌مردان هم باید صدای مردم را بشنوند؛ چرا که مردم از وضع موجود و ناهنجاری و دهن‌کجی برخی از انسان‌های فریب‌خورده به شدت ناراحت هستند.

محمدی‌لائینی ادامه داد: برخی از گروه‌های جهادی و طلاب در زمینه حجاب اقدامات خوبی دارند اما گلایه دارند از اینکه برخی نهادها حمایت بایسته ندارند که انتظار داریم مسؤولان استان در قالب قرارگاه واحد کارها را بدون ناهماهنگی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه موضوع قطع رابطه آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران از همان سال ۵۸ است، اظهار کرد: شیطان بزرگ رابطه خود را با ما قطع کرده و باید گفت آمریکا با شیطان در همه زمینه‌ها شریک است، باید بگوییم این شیطان بزرگ از آن شیطان خطرناک‌تر است، چون رابطه اصلی خود را قطع کرده اما به شیطنت خود ادامه می‌دهد که در همه مقاطع تاریخ همه شیطنت‌ها و سیاست‌های غلطش را شاهد هستیم اما ملت ما ثابت کرده و باز هم ثابت خواهد کرد که آمریکا نه در سیاست و رابطه‌اش و نه شیطنتش کامیاب و موفق نخواهد شد.

محمدی‌لائینی با تسلیت شهیدان آوینی و صیاد شیرازی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، افزود: همچنین شب‌های قدر را پیش‌رو داریم  که باید قدر این ایام را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ایام قدر جای تهنیت گفتن است، اضافه کرد: بهترین نعمت و فرصت را خداوند در اختیارمان قرار داده است؛ چرا که این شب بسیار بافضیلت و بر هزار ماه برتری دارد که امیدواریم از این ایام استفاده بهینه داشته باشیم.

محمدی‌لائینی با اشاره به سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، افزود:  انصافا خدمات خوبی طی سال‌های انقلاب به مردم ارائه شد.

وی با تاکید بر ضرورت عملیاتی شدن اجرای پروژه‌ها در استان، خاطرنشان کرد: امکانات و زمین صنایع تبدیلی در استان آماده شده که باید به سمت سرمایه‌گذاری سوق یابد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: جمعی از خانواده‌های دارای بیمار اوتیسم امروز در نماز جمعه هستند انتظار دارند هم مسؤولان مربوطه توجه بیشتر کنند و هم مردم و جامعه خیران از این خانواده‌ها حمایت داشته باشند.

محمدی‌لائینی به سالروز شهادت سردار شهید محمدطوسی در هفته پیش‌رو است، اشاره و  اظهار کرد: خدمات و مجاهدت‌های این سردار عزیز را گرامی‌ می‌داریم که بسیار چشمگیر و شایسته بود اما شاید خیلی ما با این خدمات آشنا نباشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: یکی از فرازهای وصیت‌نامه حضرت علی (ع) این بود باید به امور خود نظم ببخشیم؛ به این معنا که دارای نظم و حساب و کتاب درست است که در این زمینه باید گفت وحدت و انسجام در جامعه خود مصداق نظم است.

وی با تاکید بر ضرورت تقوا، گفت: این مهم اهمیتش تا حدی است که حرف اول، آخر و همیشگی بزرگان دین بود و همه فسادها، انحراف‌ها از بی‌تقوایی و همه خوبی‌ها از تقوا است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.