پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آمادگی ایجاد پارک شتاب‌دهنده نوآوری انجمن‌های علمی در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، محمود حسینی‌پور امروز در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت، اظهار کرد: امیدوارم به برکت معنوی ایام کرامت، حرکت این جشنواره سریع‌تر و دقیق‌تر به نفع کشور عزیزمان باشد.

وی افزود: انجمن‌های صنفی در فرآیند توسعه کشور نقش بسیار موثری دارند، امروز انفجار تحولات در دنیا به‌واسطه ظهور تکنولوژی‌ها اتفاق افتاده، عنصر زمان بسیار تعیین‌کننده است.

استاندار مازندران بیان کرد: گذشت آن دورانی که برنامه‌های ۵ ساله و ۱۰ ساله برای اداره امور کشورها تعیین می‌شد، امروز سرعت زمان برای هر برنامه‌ای بیش از ۱۸ ماه منسوخ شده است، پس عنصر زمان نقش بسیار موثری در تدوین برنامه‌های استراتژیک دارد.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه نقش انجمن‌های علمی امروز در مصاف با انجمن‌های علمی دنیا نقش منحصربه‌فردی دارد، تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ارزش‌های مختلفی را ترسیم کردیم که به اقتضای زمان ارزش‌های جدید هم اضافه شد.

وی با بیان اینکه امروز انجمن‌های علمی و فناوری به‌طور قطع و یقین یکی از ارزش‌های والای انقلابی هستند، گفت: مقام معظم رهبری به‌دلیل اهمیت نقش انجمن‌های علمی سال‌گذشته را باعنوان دانش بنیان نامگذاری کردند که نشان می‌دهد ارزش مهمی از ارزش‌های انقلاب اسلامی رونمایی شده است.

استاندار مازندران با اشاره به اهمیت جایگاه انجمن‌های علمی، اظهار کرد: کشور ما در بحث علوم و تکنولوژی در مصاف با برخی از کشورها فاصله قابل توجهی دارد، باوجود پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای که در برخی حوزه‌ها داشتیم ولی باز هم با حالت مطلوب فاصله داریم.

حسینی‌پور یادآور شد: امروزه بمب‌های هسته‌ای و اتمی در دنیا قابلیت استفاده ندارند بلکه کشورهایی که در بحث تولید غذا از استقلال بیشتری برخوردار هستند، اقتدارتر هستند.

وی بیان کرد: انجمن‌های علمی که ذخایر علمی کشور محسوب می‌شوند باید مشخص کنند برای آینده ایران عزیز چه برنامه‌ای دارند.

استاندار مازندران با پیشنهاد آمادگی برگزاری دبیرخانه دیپلماسی آموزشی بین‌المللی در مازندران برای برگزاری المپیادهای علمی به وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: با موافقت وزیر این مهم ایجاد شد و از کل کشور نماینده گرفتیم، دانشجویان کشور امروز حتما به بنیادی‌ترین ارزش‌های کشور توجه کنند تا بتوانیم نقش توسعه محوری را ایفا کنیم.

حسینی‌پور با اعلام اینکه آمادگی داریم برای ایجاد پارک شتاب‌دهنده نوآوری انجمن‌های علمی کشور در مازندران زمینش را رایگان دراختیار قرار دهیم، گفت: با ایجاد این پارک در دولت مردمی سیزدهم استان ما به‌عنوان پایلوت برای علم دیجیتال و شهر هوشمند به‌واسطه توسعه گردشگری حرفه‌ای که در مازندران باید اتفاق بیفتد، انتخاب شد و در زمینه زیرساخت‌های توسعه فیبر نوری طی سه ماه گذشته توسعه قابل توجهی داشتیم.

وی یادآور شد: پارک شتاب‌دهنده نوآوری انجمن‌های علمی می‌تواند منشاء اثرات ماندگار باشد، تبادلات علمی منحصر به جشنواره‌ای در طول سال نباشد بلکه در طول سال و به‌صورت دائمی شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/

پایان پیام/۸۶۰۳۴/


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.