پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آمادگی اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی مازندران برای مراسم عید قربان

0

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دامپزشکی مازندران، دکتر سید حسین رضوانی در جلسه شورای هماهنگی ستاد دامپزشکی مازندران با محوریت عید سعید قربان گفت: کارشناسان دامپزشکی استان  از روز شنبه ۱۹ مردادماه  با استقرار در میادین عرضه دام مشخص شده توسط شهرداری در شهرستانها مردم را در خرید دام زنده سالم یاری می کنند.

طبق تقویم دوشنبه بیست و یکم مرداد ماه جاری روز عید سعید قربان است.

وی با اشاره به اینکه دامپزشکان به صورت رایگان خدمات مورد نیاز مردم در تائید سلامت دام ارائه می کنند، اضافه کرد: دامپزشکان همچنین  در  ۲کشتارگاه صنعتی، یک کشتارگاه نیمه صنعتی و ۹کشتارگاه سنتی استان مازندران نیز حضور دارند.

رضوانی  با تاکید بر حضور روحانیون ناظر شرعی در کشتارگاه ها در روز عید قربان بمنظور تائید مسائل شرعی دامهای قربانی گفت: طبق برنامه یک روحانی در همه ادارات دامپزشکی شهرستان‌های استان به عنوان ناظر شرعی ذبح دام، پاسخگوی مسائل شرعی مردم هستند. 

وی  از شهروندان خواست تا برای تامین سلامت خود و خانواده از کشتار دام در منازل و یا معابر عمومی خودداری کنند و با مراجعه به کشتارگاه های دام با بازرسی ناظرین بهداشتی دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی نسبت به قربانی کردن دام خود اقدام کنند. 

مدیر کل دامپزشکی مازندران تاکید کرد مردم از خرید دام هایی که دارای لاغری مفرط و یا تاول هایی بر روی پوست، دنبه و سایر اندام های خارجی دارند خود داری کنند. 
وی ادامه داد: دام هایی که دارای پشم های بلند و ژولیده ، لنگش ، آثار کچلی روی پوست (ریختگی پشم)، نفخ و بیماری های گوارشی مانند اسهال و یا به تازگی آثار تزریق دارو بر روی بدن دام قابل مشاهده است ، دام بیمار تلقی می شود و برای قربانی قابل مناسب نیست. 

طبق آخرین آمار ثبت احوال مازندران سه میلیون و ۲۸۵هزار  نفر جمعیت دارد. 

/ ۱۸۹۹/۶۹۹۰

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.