پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آماده‌سازی ۳۰ هزار کلاس درس در قالب طرح شهید عجمیان

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرکل حوزه ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: این سازمان طرح شهید عجمیان را به کمک گروه‌های جهادی راه اندازی کرده است که سال گذشته در مرحله نخست ۷۰ هزار کلاس درس توسط خود مردم و گروه‌های مردمی بهسازی و شاداب سازی و امسال نیز ۳۰ هزار کلاس درس آماده شده است.

شهریار خواجه صالحانی امروز در حاشیه بهره‌برداری از زمین فوتبال چمن مصنوعی مدرسه شاهد نوشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور برای شروع سال تحصیلی موفق شد حدود ۱۷۰۰ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی را در قالب هشت هزار کلاس درس تحویل دهد و نزدیک به یک میلیون متر مربع فضا به فضای کشور اضافه کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه دانش آموزان در سراسر کشور ۵.۲۸ است، افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی انجام شده و با کمک دولت چهاردهم  در برنامه توسعه هفتم ماده واحده مناسبی برای نوسازی مدارس درنظر گرفته شده است و هدف گذاری شده است تا در مرحله اول بتوان حدود ۸۰۰۰ فضای آموزشی نیمه تمامی که در دست اقدام داریم تکمیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت سازمان در مناطق کمتر برخوردار است، گفت: در یک سری مناطق سرانه دانش آموزی بالا و یک سری مناطق پایین است به طور مثال در استان مازندران در مناطقی همچون کجور سرانه دانش آموزی خوبی وجود دارد اما در همین نوشهر و یا استان مازندران ممکن سرانه پایین باشد.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشورتصریح کرد: بر اساس سرانه‌ای که تعریف شده هر دانش آموز باید ۸.۴  داشته باشد که در حال حاضر روی عدد ۵.۲۸ هست که باید تلاش کنیم به سرانه استاندارد برسیم.

خواجه صالحانی به تلاش‌های دولت چهاردهم برای افزایش سرانه اشاره کرد و گفت: اقبال برخی از مردم به حاشیه شهرها بیشتر شد و این موضوع مشکلاتی به همراه داشته است.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه طرحی برای مدارس در حال استفاده‌ای که نیاز به نگهداشت و تعمیر دارند، شروع شده است، گفت: سازمان نوسازی، طرح شهید عجمیان را به کمک گروه‌های جهادی راه اندازی کرده که سال گذشته در مرحله نخست ۷۰ هزار کلاس درس توسط مردم و گروه‌های مردمی بهسازی و شاداب سازی شده است وامسال نیز ۳۰ هزار کلاس درس آماده شده است.

خواجه صالحانی اضافه کرد: سال گذشته نزدیک به ۳۵ زمین ورزشی فوتبال در طرح شهید سلیمانی در استان مازندران تحویل داده شد.

آماده‌سازی ۳۰ هزار کلاس درس در قالب طرح شهید عجمیان

وی تاکید کرد: مجموعه‌های ورزشی در راستای تقویت بنیه بدنی و جسمی دانش آموزان می‌تواند استفاده شود که در سند تحول بنیادین هم به آن توجه شده است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.